دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
انجمن مطالعات اجتماعی حوزه

حوزه/ ​انجمن مطالعات اجتماعی حوزه بر این باور است که در فتنه های کور دشمنان اسلام آن چه نجات بخش است بیدار کردن فطرت انسانهای آزاده و گسترش خوداگاهی مسلمانان جهان در توجه به هویت اصیل خویش است که ثمره آن وحدت هر چه بیشتر جهان اسلام خواهد بود و همین وحدت نقشه‌های استکبار جهانی را بیش از پیش خنثی خواهد ساخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم در بیانیه ای اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم کرد که متن آن به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم

یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ

(سوره الصف، آیه ۸)

۱. قرآن کریم کتاب هدایت برای همه انسان‌های روی زمین است "هَذَا بَیَانٌ لِّلنَّاسِ" (سوره آل عمران آیه ۱۳۸)، چه این که پیامبر اکرم سلام الله علیه که دریافت کننده این پیام و رساننده آن به مخاطبان است، رحمت برای همه انسانها است "وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِینَ" (سوره الانبیا آیه ۱۰۷).

۲. آموزه های این کتاب آسمانی مشعل هدایت انسان‌ها برای شکل بخشیدن به یک تمدن معنوی و تحقق "حیات طیبه" است. "مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثَی وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً" (سوره النحل آیه ۹۷).

۳. چه کسی هست که تحمل رهایی انسان‌ها از یوغ ستم و بردگی و چشم دیدن شکوفایی تمدن بشری را نداشته باشد، جز ستمگران و دشمنان انسانیت. "الشَّیْطانُ فَلا تَقْعُدْ بَعْدَ الذِّکْری‏ مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِمینَ" ( سوره الانعام این ۶۸)، چه این که اگر قرآن کریم حاوی نسخه ای برای درمان دردهای بشر و رهایی آنان از دست ستمگران نبود، کسی با آن دشمنی نمی کرد.

۴. در این بین انسان‌های آزاده مردم را به مقابله به جهل، نادانی و ستم دعوت می کنند. و از این رو مقام معظم رهبری چه حکیمانه با صدور دو پیام الهی، قلوب جوانان غربی را به سمت تعالیم آسمانی قرآن معطوف کرد. "ادْعُ إِلَی سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ" ( سوره النحل آیه ۱۲۵).

۵. دشمنان اسلام و بشریت نیز به خوبی درک کرده اند که پیشرفت‌های جهان اسلام و مقاومت امت اسلامی در برابر استعمار غربی و احتمال صهیونیستی همه به برکت پیروی از رهبران راستین امت اسلامی و متابعت از دستورات قرآن کریم است. "أئمٌةً یَهدُونَ بِأمرِنَا" (سوره الانبیا، آیه ۷۳).

۶. در این ایام با برپایی مراسم حج شاهد هم‌گرایی ملت‌های مسلمان هستیم، و این وحدت قلوب مسلمانان حول عبادت خدای واحد و "نه" گفتن به هر چه غیر اوست.

۷. در کنار این وحدت قلوب که چشم جهانیان را خیره کرده است، شاهد هم‌گرایی میان دولت‌های اسلامی هستیم که تا چندی قبل اختلاف میان آنها دل استکبار را برای مداخله در جهان اسلام گرم کرده بود، چه این که "وَ إِذْ بَوَّأْنا لِإِبْراهیمَ مَکانَ الْبَیْتِ أَنْ لا تُشْرِکْ بی شَیْئاً وَ طَهِّرْ بَیْتِیَ لِلطَّائِفینَ وَ الْقائِمینَ وَ الرُّکَّعِ السُّجُودِ" (سوره الحج آیه ۲۶).

۸. افزون بر این روی گردانی برخی کشورهای اسلامی به دولت‌های غربی پیشبرد سیاست استکبار در جهان اسلام را مختل کرده است، این دستور قرآن کریم است که خداوند متعال می‌فرماید: "وَلَا تَرْکَنُوا إِلَی الَّذِینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ وَمَا لَکُم مِّن دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِیَاءَ ثُمَّ لَا تُنصَرُونَ" (سوره هود آیه ۱۱۳).

۹. ناتوانی استکبار جهانی از حل مشکلات منطقه ای و فرامنطقه ای خود چه در جنگ اوکراین، چه در شبه جزیره کره چه در منازعه تایوان و چین، و ... حاکی از شکست تصمیمات استکبار در پیشبرد اهداف استعماری خود است. آنان به رغم هزینه کردن بودجه های کلان در این زمینه ها هیچ سود نبردند و طرفی نبستند:"إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا یُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ لِیَصُدُّوا عَنْ سَبِیلِ اللَّهِ فَسَیُنْفِقُونَها ثُمَّ تَکُونُ عَلَیْهِمْ حَسْرَةً ثُمَّ یُغْلَبُونَ‌" (سوره الانفال آیه ۳۶).

۱۰. انتخاب یک فرد عرب از شهروندان قبلی یک کشور اسلامی نشانه ای از دسیسه استکبار برای بازگرداندن ریشه مساله به جهان اسلام است، در حالی که همین کشورها با ایجاد یک کمپانی اقتصادی از ارتش های خود به غارت ثروت این کشور اسلامی پرداختند و سرانجام این کشور را در انبوه مشکلات خود و در تحریم های بین المللی رها ساختند، و اکنون تبری شهروندان این کشور از فرهنگ خود را شرطی برای پذیرش آنها در کشور خود قرار داده اند: "وَلَنْ تَرْضَی عَنْکَ الْیَهُودُ وَلَا النَّصَارَی حَتَّی تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَی اللَّهِ هُوَ الْهُدَی وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِی جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَکَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِیٍّ وَلَا نَصِیرٍ" ( سوره البقره آیه ۱۲۰).

۱۱. انتخاب "مسجد" به عنوان محل انجام این عمل غیرانسانی شاهدی بر نقش چشمگیر مسجد در پیشبرد فرهنگ اسلامی است. این خود نشان می دهد که برای خنثی سازی نقشه های استکبار باید بیش از پیش این سنگر فرهنگی و معرفتی را حفظ و تقویت کرد. "أَمَرَ رَبِّی بِالْقِسْطِ وَأَقِیمُوا وُجُوهَکُمْ عِنْدَ کُلِّ مَسْجِدٍ وَادْعُوهُ مُخْلِصِینَ لَهُ الدِّینَ " ( سوره الاعراف، آیه ۲۹).

۱۲. حمایت قبلی پلیس سوئد از افراد هتاک در انجام عمل غیرانسانی خود و حمایت بعدی پلیس از هتاکان در راستای حفظ امنیت آن‌ها حاکی از آن است که نیروی پلیس در کشورهای غربی نه برای حفظ نظم و امنیت جامعه بلکه به عنوان پیاده نظام اجرای طرح های استکباری غرب مبنی بر "تفرقه بیانداز اهداف خود را دنبال کن" است. پلیسی که ادعا می کند در مسابقات فوتبال مانع از توهین چند ده هزاری طرفداران به نماد تیم رقیب می گردد تا زمینه آشوب فراهم نگردد، اکنون برای توهین به نماد اصلی پنج درصد از جمعیت کشور خود و بیش از دو میلیارد مسلمان جهان، "مجوز صادر می کند" و از آن جا که هم چنان به این عناصر ضد انسانی احساس نیاز می کند، حفظ امنیت آنها را وظیفه خود می شمارد.

۱۳. حمایت سریع "ناتو" از این اقدام غیرانسانی حاکی از وجود هماهنگی پشت پرده میان طراحان این نیرنگ است. چگونه است که اکنون پیمان نظامی ناتو حمایت از اقدام غیرانسانی یک فرد مهاجر را وظیفه خود دانسته و رئیس این پیمان به صراحت از این عمل حمایت می کند؟! و چه بسا انتخاب کشوری نزدیک قطب شمال برای انجام این جنایت علیه بشریت با این گمان انجام گرفته که این کشور _که هم چنان در تار و پود پوسیده پادشاهی گرفتار است _ از آتش خشم مسلمانان و هر انسان آزاده ای به دور خواهد بود.

۱۴. اگر سران استکبار اهل عبرت باشند خواهند دید در کشوری که بیش از هفتاد سال انجام مناسک و استفاده نمادهای اسلامی جرم محسوب می شد اکنون و با موج بیداری اسلامی برگزاری مناسک اسلامی به پر جمعیت ترین اجتماعی تبدیل شده است و "بر اساس قانون اساسی هر گونه توهین به قرآن جرم محسوب می شود". و این سنت الهی است که "وَمَکَرُوا وَمَکَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ" (سوره آل عمران آیه ۵۴).

۱۵. بنابراین شیاطین انس به فکر مکر و توطئه افتادن تا شاید به عزت روبه رشد اسلام در جهان حمله ور گردند و قلوب انسانها را از توجه به نور اسلام باز گردانند، تا شاید مجد و ابهت‌ وحدت جهان اسلام را که در موسم حج ابراهیمی متبلور گشته و اساس کاخ ستم و استکبار را به لرزه درآورده در هم شکنند، غافل از این که این نیرنگ آنان به اتحاد هر چه بیش تر جهان اسلام و بسط خودآگاهی در میان مسلمانان خواهد انجامید.

انجمن مطالعات اجتماعی حوزه بر این باور است که در فتنه های کور دشمنان اسلام آن چه نجات بخش است بیدار کردن فطرت انسانهای آزاده و گسترش خوداگاهی مسلمانان جهان در توجه به هویت اصیل خویش است که ثمره آن وحدت هر چه بیشتر جهان اسلام خواهد بود و همین وحدت نقش‌های استکبار جهانی را بیش از پیش خنثی خواهد ساخت.

انجمن مطالعات اجتماعی حوزه

۱۰/۴/۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha