دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: مسجد و آینده کشور در دست همین بچه هاست و باید به فرزندان بها داده شود و آنها را برای حضور درمساجد راغب تر کنیم .

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در جلسه شورای اقامه نماز، تفسیر و مهدویت استان با بیان اینکه نماز موضوعی است که همگان باید در ترویج آن تلاش کنیم گفت: هیچ عبادتی به اندازه نماز تبلیغ ندارد و برگزاری نماز جماعت با برادران اهل تسنن به برکت امام راحل و رهبر معظم انقلاب کار بسیار بزرگی بود .

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه باید نماز را در مساجد و ادارات به صورت فوری بجا بیاوریم تا وقت مردم گرفته نشود، افزود: هر قدر مدت زمان اقامه نمازهای جماعت سریعتر برگزار شود بهتر است و مردم می توانند به کارهای روزمره خود برسند.

وی بر لزوم تأمین امکانات هنری و ورزشی در مساجد تأکید کرد و یادآور شد: مسجد و آینده کشور در دست همین بچه هاست و باید به فرزندان بها داده شود و آنها را برای حضور درمساجد راغبتر کنیم .

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین آموزش و پرورش را بهترین مکان برای جذب دانش اموزان به فریضه نماز دانست و گفت: مدارس با تشویق دانش آموزان به اقامه نماز و فعال کردن نمازخانه ها می توانند در گسترش این فریضه نقش آفرینی کنند.

وی به ضرورت پاکیزگی و تمیزی نمازخانه های بین راهی نیز اشاره کرد و افزود: پاکیزگی نماز خانه های بین راهی باعث رغبت مردم برای اقامه نماز می شود تا این فریضه الهی را به موقع بجا بیاورند و دستگاههای خدمت رسان نیز در این زمینه باید با تمام توان و نظارت نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام کنند .

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین تصریح کرد: متأسفانه در برخی مساجد به هیئت‌های عزاداری اجازه اجرای مراسم عزاداری داده نمی شود در حالی که یکی از کارکردهای مساجد روضه خوانی و برگزاری مراسم است .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha