چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
تبریز

حوزه/ مسئول امور روحانیت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: استان زنجان ۴۱ شهید روحانی تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده و طلاب و روحانیون در دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثری داشتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام محمدی مسئول امور روحانیت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان امروز در مراسم رونمایی و اکران فیلم کمپ شماره ۱۰ و یادواره شهدای روحانیت استان زنجان، اظهار داشت: استان زنجان ۴۱ شهید روحانی تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده و طلاب و روحانیون در دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثری داشتند.

وی با اشاره به اینکه شهدای روحانی شاخص‌ترین شهدای کشور هستند، عنوان کرد: شهید محمدباقر ناسوتی از شاخص‌ترین شهدای طلاب است که امروز ۱۲ تیرماه سی و هفتمین سالگرد شهادت این شهید والامقام است.

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ همزمان با برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان و همچنین در مراسم کنگره شهدای روحانی که سال گذشته در قم برگزار شد، تصمیم براین شد که زندگینامه شهید محمد باقر ناسوتی تولید شود و با مطالعات و تحقیقات میدانی صورت گرفته این موضوع در شورای هماهنگی نشر روحانیت مصوب و مقرر شد زندگینامه چهار شهید روحانی مستندسازی شود.

وی ادامه داد: این مستند با نویسندگی و کارگردانی ابوالفضل گلفام آغاز شد و برای ساخت مستند ابتدا به تهران و قم سفر کرده و با نزدیکان، همرزمان و خانواده شهید دیدار کردیم و در این جریان همرزم شهید دکتر ناصر شریفیان و خواهر شهید بزرگوار کمک شایانی به ما کردند.

مسئول امور روحانیت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان، خاطرنشان کرد: شهید ناسوتی در ۱۹ سالگی موفق به اخذ مدرک دیپلم اقتصاد شد و پس از آن وارد ارتش جمهوری اسلامی ایران شد و فعالیت خود را آغاز کرد و توانست مسئولیت فرهنگی اسرای عراقی را برعهده بگیرد و با زحمات فراوان این شهید بزرگوار و همرزمانش توانستند از ۲ هزار اسرای عراقی تعداد زیادی را متوجه اشتباه خود کنند و به عنوان رزمنده در جبهه‌های حق علیه باطل در مقابل رژیم بعث ایستادگی و به شهادت رسیدند.

وی در ادامه گفت: این مستند با همکاری سپاه انصارالمهدی (عج)، تیپ ۲۱۶ زرهی استان، تبلیغات اسلامی، شهرداری، شورای اسلامی، اوقاف و امور خیریه، کنگره ملی شهدای ۳۵۳۵ شهید استان و بنیاد شهید و امور ایثارگران تولید شده است.

حجت‌الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: امروز با توجه به هجمه‌های دشمنان نسبت به روحانیت، تولید این نوع مستند و نشان دادن ایثار و شهادت این قشر بسیار مهم و حائز اهمیت است.

نقش طلاب و روحانیون در دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha