دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سبوه سرکیسیان اسقف اعظم ارامنه

اسقف اعظم سبوه سرکیسیان، در تبیین موضع مسیحیت درباره همجنسگرایی با توجه به اظهارات اخیر منسوب به پاپ، گفت: طبق آیات کتاب مقدس مسیحیان و مسلمانان، خداوند انسان را بر دو قسم مذکر و مونث خلقت فرموده و همه مسیحیان به آن ایمان داریم و در هر دو کتاب قرآن و انجیل خداوند معیار برتری انسان ها بر همدیگر را تقوا ذکر کرده و لذا معتقدم پاپ به آنچه به او نسبت داده شده اعتقاد ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از دبیرخانه همایش بین المللی «خانواده مقاوم؛ ارزش های اخلاقی در جهان متغیر»، خانم دکتر شریف، دبیر اجرایی همایش خانواده مقاوم و حجت الاسلام و المسلمین مجید دهقان از اعضای هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده با سبوه سرکیسیان اسقف اعظم ارامنه به گفت‌وگو پیرامون ارزش های اخلاقی حول خانواده در جهان پرداختند و آخرین تحولات در این حوزه با تمرکز بر موضع کلیسا در برابر این تغییرات مورد بررسی قرار گرفت.

سبوه سرکیسیان اسقف اعظم ارامنه در دیدار هیئت اعزامی پژوهشکده زن و خانواده که در محل کلیسای سرکیس مقدس تهران برگزار شد، اظهار داشت: نبود الگوی عملی مناسب و معاصر برای جوانان از عوامل اصلی دوری جامعه از دین و ارزش های انسانی است.

وی، سخن گفتن نصیحت گونه با جوانان را بیهوده توصیف کرد و افزود: جوانان امروز فارغ از ملیت و دین به دنبال الگوی عملی و امروزی در حفظ و پایبندی به ارزش های اخلاقی هستند و نبود این الگوست که جهان را از ارزش های انسانی دور کرده است.

رئیس اسبق شورای جهانی کلیساها (WCC) همچنین در تبیین موضع دین مسیحیت درباره همجنسگرایی با توجه به اظهارات اخیر منسوب به پاپ، گفت: طبق آیات کتاب مقدس مسیحیان و مسلمانان، خداوند انسان را بر دو قسم مذکر و مونث خلقت فرموده و همه مسیحیان از جمله ما که ارتدوکس هستیم به آن ایمان داریم و در هر دو کتاب قرآن و انجیل، خداوند متعال معیار برتری انسان ها بر همدیگر را تقوا ذکر کرده است و لذا من معتقدم که پاپ به آنچه به او نسبت داده شده اعتقاد ندارد.

وی فضائل اصلی انسانی را شامل ایمان به خدا همراه با شکر نعمت ها، عمل به جای حرف و محبت به دیگران دانست و اظهار کرد: علم در این میان محملی برای رساندن انسانها به زبان تفاهم متقابل و آزادی و روشنی فکر نسبت به همدیگر است.

پاپ به آنچه درباره همجنسگرایی به او نسبت داده شده اعتقاد ندارد

اسقف اعظم سبوه سرکیسیان که اسلام‌شناس حوزه عالیه سیلیسی نیز محسوب می شود، همچنین راهکار زندگی اخلاقی در دنیای غیراخلاقی حاضر را دوری از رذائل اخلاقی در عمل، پر کردن و زدودن فاصله های موجود در بین انسانها با ارزش های دینی، حضور دائم علمای دین در بطن جامعه و عمل به مثابه الگوی عملی جوانان و عامه مردم عنوان کرد و گفت: عالمان دین بدانند که در جامعه چشم هایی هست که آنها را دنبال می کند.

سرکیسیان که از دسامبر ۱۹۹۹ میلادی به مقام اسقف اعظم (خلیفه) ارمنی‌های تهران انتخاب شده است، در پایان حمایت از خانواده و ارزش های اخلاقی را موضع مشترک کلیساهای چهارگانه مسیحیت خواند و ابراز امیدواری کرد که همایش «خانواده مقاوم؛ ارزش های اخلاقی در جهان متغیر» محملی برای همکاری میان اسلام و مسحیت در راستای حفظ کیان خانواده و ارزش های اخلاقی باشد.

در پایان این دیدار، چند جلد از کتب پژوهشکده زن و خانواده که به زبان عربی منتشر شده است به رسم یادبود و قدردانی به اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان که در رشته ادبیات عرب و فلسفه اسلامی از دانشگاه سن ژوزف لبنان فارغ التحصیل شده و در کنار تحصیلات دینی مسیحیت، حائز درجه فوق لیسانس در رشته اسلام‌شناسی و روابط اسلام و مسیحیت از دانشگاه بیرمنگام انگلیس نیز می باشد، اهدا شد.

پاپ به آنچه درباره همجنسگرایی به او نسبت داده شده اعتقاد ندارد

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha