شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
پورولی

حوزه/ داستان نویس و داور جشنواره های ادبی گفت: لطافت و روانی قلم نیازمند اهتمام نسبت به مطالعه و ممارست در نوشتن است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مجید پورولی کلشتری، در گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی که به همت مدرسه فکرت و مؤسسه شناخت در کافه جهان نما قم برگزار شد، با تأکید بر اهمیت مطالعه بسیار کتاب و نیز ممارست در بحث نوشتن به منظور موفقیت در عرصه نویسندگی ابراز داشت: از جمله رموز مهم موفقیت در نوشتن این است که مطلب ما دارای لطافتی در واژگان و به خصوص افعال باشد و این مسئله نیاز به تجربه اندوزی و مهارت بالا دارد.

وی افزود: ایجاد جذابیت در روان بودن قلم در عین توجه به بحث محتوا، یکی دیگر از نکات مهم در این عرصه است که به خصوص نوقلمان و افراد جوان تر باید به آن توجه داشته باشند.

وی با بیان این که ما نباید از نقد و نقادی اثرمان، ترس و واهمه داشته باشیم، گفت: اولاً قرار نیست همه کسانی که آثار ما را می خوانند نظرشان راجع به آن مثبت باشد و ثانیاً هم این که به مرور باید نقاط ضعف خود را به نقاط قوت تبدیل کنیم و این هم نیازمند همت و اراده مضاعف در مسیر نویسندگی است.

این نویسنده همچنین بیان داشت: ما به عنوان نویسنده باید پیش خودمان بگوییم چه شاخصه ها و نکاتی باعث می شود که مخاطب به کار ما توجه کند و با حس و حال ما در نوشتن همراهی کند که اگر این مسئله را به طور جدی دنبال کنیم در موفقیت ما بسیار اثرگذار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha