شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آوارگان فلسطینی

حوزه/ حدود ۳۰۰۰ فلسطینی به عنوان بخشی از پروژه انتقال که اشغالگران به دنبال اجرای آن در کرانه باختری هستند، اردوگاه جنین را تحت تهدید بمباران اسرائیل ترک کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، کمال ابو الرب، معاون فرماندار جنین در فلسطین با ابراز اینکه حدود ۱۸ هزار فلسطینی در اردوگاه جنین زندگی می کنند، گفت: حدود ۳۰۰۰ نفر از ساکنان این اردوگاه از زمان آغاز عملیات بزرگ ارتش رژیم صهیونیستی در شمال کرانه باختری اشغالی که از بامداد دوشنبه آغاز شد خانه های خود را ترک کرده اند.

ژولیت توما، سخنگوی آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد نیز با تایید خروج عده ای از ساکنان اردوگاه گفت: نیروهای اشغالگر اسرائیل به استقرار سنگین خود در داخل شهر جنین ادامه دادند که در نتیجه درگیری‌های پراکنده ای ثبت شد که نشان می‌دهد با وجود خروج تعداد زیادی از آنها، هنوز هزاران نفر در داخل اردوگاه هستند.

با تداوم تجاوزات اسرائیل به جنین و اردوگاه آن، کمپین های اهدای خون در اکثر بیمارستان های کرانه باختری اشغالی آغاز شد.

مدیر آمبولانس هلال احمر نابلس با اظهار اینکه نیروهای اشغالگر بین منازل اردوگاه تردد کرده و خانواده ها را بدون آب و غذا بازداشت می کنند، خاطرنشان کرد: به دلیل محاصره اشغالگران در داخل جنین، درخواست های کمک زیادی از داخل اردوگاه دریافت کرده ایم.

یک منبع از جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری نیز تایید کرد که اخراج اجباری شهروندان از خانه هایشان یکی از جنبه های پروژه انتقال است که اشغالگران به دنبال اجرای آن در کرانه باختری هستند.

این منبع افزود که ارتش اشغالگر برای شبی خونین در اردوگاه جنین آماده می‌شود چرا که مقاومت مصمم به مقابله با هر قیمتی است.

وی با اشاره به اینکه این رویارویی به عرصه‌های دیگر کشیده می‌شود، تاکید کرد: دشمن باید هر لحظه منتظر عملیات مقاومت بیشتری باشد که ناتوانی اشغالگران را دوباره آشکار خواهد کرد.

به موازات آن، گردان جنین شاخه سرایا القدس با تأکید بر اینکه به هر قطره خونی که از مردم رزمنده بزرگ ما در اردوگاه جنین ریخته شده است افتخار می‌کنیم اظهار داشت: کاری که ارتش دشمن در زمینه تخلیه غیرنظامیان در جهت فشار بر جنگجویان ما انجام می‌دهد، تلاش‌های ناموفقی است که عزم مردم ما را در هم نخواهد شکست.

شایان ذکر است در ساعات اولیه بامداد دوشنبه، نیروهای اسرائیلی عملیات گسترده ای را در اردوگاه آوارگان جنین با مشارکت صدها سرباز و از جمله حملات هوایی آغاز کردند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در این عملیات هشت نفر کشته و دست کم ۸۰ نفر زخمی شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha