شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / مراسم سالگرد ارتحال آیت الله العظمی فاضل لنکرانی در موسسه فقهی ائمه اطهار (ع)

حوزه/ عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه هدف دشمن از اهانت به ساحت قرآن کریم قداست‌زدایی از دین است، گفت: بر هر مسلمانی به هر نحوی واجب است که مخالفت خود را اظهار کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در پیامی با محکومیت اهانت به قرآن در سوئد، آورده است: این روزها در کشور سوئد حادثه‌ای اتفاق افتاد که البته این حادثه تکرار نقشه‌ شومی است که قبلاً در برخی از کشورهای اروپایی نیز به بهانه آزادی واقع گردیده. البته در چند دهه گذشته تجربه نشان داده است هر چه اینها قرآن و مقدسات الهی را هتک ‌کنند توجه بشریت و انسان‌های آزاده و منصف به این کتاب عزیز بیشتر می‌شود.

قطع نظر از این مطلب، اولین نکته‌ باز شدن مشت این کشورها در ادعاهایی است که گوش فلک را کر کرده است، اینها به عنوان آزادی کتابی که آزادی بشر را ترسیم می‌کند، کتابی که قویترین برنامه را برای آزادی بشر ارائه مینماید، کتابی که به انسان می گوید تو فقط و فقط بنده خدا هستی ونباید زیر بار هیچ ظلم وظالمی بروی، چنین کتاب ارزشمندی را آتش می‌زنند، این کجا با آزادی و حقوق بشرسازگاری دارد؟ این کار با هیچیک از موازین و ارزشهای انسانی، اجتماعی، سیاسی، تناسب ندارد.

نکته دوم اینکه به نظر من آتش زدن قرآن وحمایت پلیس سوئد از این شخص که با وقاحت کامل این کار بسیار زشت را انجام داد، شدت عصبانیّت و استیصال کفر در مقابل اسلام را می‌رساند.

نکته سوم آنکه یکی از خصوصیات قرآن مجید اینست که مهیمن بر همه کتب آسمانی است، مهیمن یعنی آنچه تورات، انجیل و زبور دارد قرآن هم دارد. آتش زدن قرآن یعنی آتش زدن همه کتاب‌های آسمانی.

معلوم می‌شود شما از کتب آسمانی خودتان هم اطلاع ندارید، آتش زدن قرآن یعنی آتش زدن همه مقدسات، نه فقط مقدسات مسلمین، همه مقدسات مسیحیت، یهودیت و ادیان آسمانی. مراجع بزرگ ما، مسئولین و علما همه موضع‌گیری کردند، سازمان ملل هم محکوم کرد اما این محکوم کردن برای ما کافی نیست.

ما از سازمان‌های بین المللی و نهادهای حقوق بشری انتظار داریم که اولاً عاملین این مسئله را به مجازات برسانند و نگذارند چنین مسئله‌ای تکرار شود، این مسئله قلوب تمام مسلمان‌ها را جریحه‌دار کرده، این مسئله موجب اختلاف‌ها، نزاع‌ها و منازعات شدید می‌شود، ان شاء الله هر چه زودتر جبران شود و ما دیگرشاهد چنین عمل وقیحانه‌ای نباشیم.

خبرنگار: بهزاد محمدباقری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha