یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دیدار با هیات ریسسه دانشگاه شاهد

حوزه/ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در کنار فعالیت اصلی خود که تولید علوم انسانی اسلامی می باشد از دیگر فعالیت ها و برنامه نیز غافل نبوده است و مرکز آموزش مجازی و نیمه‌حضوری فرهنگ و معارف اسلامی را نیز برای ترویج این علوم انسانی اسلامی تاسیس کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله رجبی امروز در دیدار دکتر احمد چلداوی رئیس دانشگاه شاهد و هیئت همراه که در سالن تشریفات موسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی(ره) در قم برگزار شد در سخنانی گفت: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از بدو ورود دانش پژوهان خود برنامه های ویژه ای برای آنان تدارک می بیند و طرح هدایت تحصیلی که یک برنامه جامع مدیریت حوزه هست در این موسسه نیز به خوبی اجرا می شود.

وی افزود: در حوزه علوم انسانی اسلامی سند بالا دستی خوبی در زمان مرحوم علامه مصباح یزدی(ره) تهیه و تدوین شد که در آن مبانی و مراحل اجرایی شدن علوم انسانی اسلامی به خوبی آمده است و همه فعالیت های موسسه در جهت پیاده کردن این سند می باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: همان گونه که در بیانات مقام معظم رهبری نیز آمده است بیشتر اشکال این علوم انسانی در مبانی آن است که برپایه سکولار و مادی گرایانه بنا نهاده شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: راجع به اسلامی سازی علوم انسانی دیدگاه های مختلفی وجود دارد و ضرورت دارد که این بحث بیشتر منقح شود و در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) نیز جلسات مختلفی برای این کار برگزار می شود.

آیت الله رجبی به دیگر فعالیت های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) نیز اشاره کرد و گفت: موسسه در کنار فعالیت اصلی خود که تولید علوم انسانی اسلامی می باشد از دیگر فعالیت ها و برنامه نیز غافل نبوده است و مرکز آموزش مجازی و نیمه‌حضوری فرهنگ و معارف اسلامی را نیز برای ترویج این علوم انسانی اسلامی تاسیس کرده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تاکید کرد: مرکز آموزش‌های آزاد یا همان طرح ولایت با هدف آموزش مبانی اندیشه اسلامی، در مؤسسه تشکیل شده است و تاکنون با برگزاری دوره های مختلف با حضور اساتید برجسته، مبانی اندیشه اسلامی و مباحث معرفتی و بصیرتی را برای دانشجویان، بسیجیان و نهادهای مختلف برگزار نموده است که هم به لحاظ اعتقادی و هم معنوی باعث تحول زیادی در شرکت کننده های این طرح ها شده است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: یکی از پروژه‌های بلندمدت پژوهشی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) پروژه تدوین فرهنگ‌نامه‌ها و دائرة المعارف علوم عقلی اسلامی است. بدین منظور مرکزی مستقل با نام «مرکز پژوهشی دائرة المعارف علوم عقلی اسلامی» به همت مرحوم علامه آیت‌الله مصباح یزدی (ره)به طور رسمی تاسیس گردید تا متکفل اجرای این پروژه تحقیقاتی گردد.

آیت الله رجبی در پایان سخنان خود تاسیس مرکز مشاوره مأوا را از دیگر فعالیت های موسسه عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: مرکز مشاوره مأوا، وابسته به مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) می باشد که با بهره‌گیری از مشاوران حوزوی دارای تخصص کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های روانشناسی و مشاوره، به ارائه‌ی خدمات درمانی شامل درمان اختلالات، زوج‌درمانی، مشاوره‌ی تربیتی و درمانیِ مسائل کودک و نوجوان، مشاوره‌ی پیش از ازدواج و نیز ارائه خدمات روان‌سنجی از قبیل تست هوش، سنجش وضعیت سلامت روان و ارزیابی ویژگی‌های شخصیتی هم برای دانش پژوهان و کارکنان موسسه و هم برای خارج از موسسه می‌پردازد.

خاطرنشان می شود: دکتر احمد چلداوی رئیس دانشگاه شاهد در ابتدای این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در این دانشگاه پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha