دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: آذربایجان تا انقلاب زنده است همواره پاسدار تشیع و جز لاینکف و گسست ناپذیر سرزمین فرهنگ و ایران اسلامی بوده و خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در مراسم رونمایی از کتاب " زندگی اینجاست " روایتی از زندگی آیت‌الله سیّدجواد خامنه‌ای(ره) که در مسجد جامع تبریز برگزار شد، گفت: خاستگاه غیرت، ایثار، علم و بندگی اینجاست، اینجا مأمن دلدادگی است و اینجا ما سیدجواد حسینی و باکری‌ها داشتیم و به واقع زندگی اینجاست.

وی ادامه داد: مردان بزرگ مانند قله‌های افراشته‌ای هستند که ما با شوق و حسرت به سوی آنها سر می‌کشیم تا از دورترین نقطه اوج‌گرایی آنها را بنگریم در حالی که این افراد همیشه در میان ما هستند و ربطی به زمان ندارد، چراکه نه زمان می‌تواند آوای آنها را از گوش ما ببرد و نه مکان می‌تواند تصویر آنها را در ذهن ما محو کند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه راه این عالمان راه رسیدن به سفینه نجات است، گفت: خاندان بزرگ خامنه‌ای از سادات اصیل و از نسل امام چهارم هستند، این خاندان بزرگان زیادی به جامعه و تاریخ تحویل دادند که همگی در زمره فقها هستند.

وی ادامه داد: همیشه این‌گونه اشخاص معزز هستند؛ آیت‌الله سید حسین خامنه‌ای در تبریز علاوه بر تربیت طلاب به ارشاد مردمی و راهنمایی آنها می‌پرداخت و از او فرزندان بزرگ و پارسا که استوارهای علمی و معنوی شهر تبریز می‌باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم یادآورشد: آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای در مشهد مقدس با صبیه آیت‌الله میرهاشم میردامادی وصلت کرد و حاصل این ازدواج ولادت چهار پسر و یک دختر می‌باشد که خدا را شاکر هستیم که امروز هدایت نظام اسلامی و رهبری نظام اسلامی توسط مقام معظم رهبری هدایت می‌شود.

وی با اشاره به اقدام تروریستی دشمن در سال ۱۳۶۰ برای ترور رهبر انقلاب گفت: دشمن در این روز می‌خواست رهبر معظم انقلاب را از ما بگیرد ولی به لطف الهی ایشان ماندند و رهبری نظام مقدس اسلامی ایران و هدایت مسلمانان جهان را بر عهده گرفتند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در پایان خاطرنشان کرد: آذربایجان تا انقلاب زنده است همواره پاسدار تشیع و جز لاینکف و گسست ناپذیر سرزمین فرهنگ و ایران اسلامی بوده و خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha