یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
ی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین موسوی برلزوم تأسیس پژوهش‌سرای حوزه در منطقه کاشان تأکید کرد و گفت: تأسیس پژوهش‌سرا علاوه بر فرهنگ سازی در بین اهل علم، موجب استفاده از فرآورده های جدید مراکز علمی نیز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد موسوی روز چهارشنبه در هم اندیشی معاونان پژوهشی حوزه علمیه منطقه کاشان در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برزک ضمن تبریک دهه ولایت اظهار داشت: عیدسعید غدیرخم برای شیعیان یک روز استثنایی است که باید بهتر از سال های قبل تجلیل شود.

وی بر فراگیر شدن ولایت اهل بیت(ع) در سراسر جهان اشاره کرد و افزود: ولایت آل محمد (ص)تنها گوهری است که با درخشش در دنیا فراگیر شده است، لذا مثلث شوم استکبار( آمریکا، گروه های تکفیری و اسرائیل) به خاطر همین با ما درگیر هستند.

امام جمعه سابق خمینی شهر با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب دشمنان حتی یک روز دست از توطئه علیه ما برنداشته اند، گفت: دشمنان علیرغم توطئه های فراوان علیه انقلاب نتوانستند به اهدافشان دست پیدا کنند.

استاد حوزه از ملامحسن فیض کاشانی، ملا حبیب الله شریف کاشانی، آیت الله عاملی آرانی، نراقین و... به عنوان مهمترین سرمایه های علمی و دینی منطقه کاشان نام برد و اظهار کرد: همانطور که کاشان سابقه پر افتخاری داشته است امروز هم باید بزرگان و مراجع علمی از این منطقه برخیزند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی ادامه داد: به دلیل اینکه منطقه کاشان با تقدیم ۲۵۰۰ شهید به عنوان یک منطقه انقلابی در سطح کشور محسوب می شود برای حفظ این افتخارات باید یک دبیرخانه حوزه انقلابی در این منطقه تأسیس شود.

وی برلزوم اولویت قرار دادن بحث پژوهش در حوزه های علمیه کاشان تاکید کرد و پژوهش را سرمنشا توسعه در زمینه های مختلف دانست و یاد آورشد: با توجه به اینکه امروز در مجامع علمی پژوهش به عنوان زیربنا مورد توجه قرار می گیرد، لذا اگر نگرش ما به بحث پژوهش نباشد قطعا محکوم به شکست خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه معاونان پژوهش مدارس علمیه خودشان باید اهل پژوهش باشند، برلزوم تأسیس پژوهش‌سرای حوزه در منطقه کاشان تاکید کرد و یاد آورشد: تاسیس پژوهش‌سرا علاوه بر فرهنگ سازی در بین اهل علم، موجب استفاده از فرآورده های جدید مراکز علمی نیز می شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی، برلزوم تدوین طرح جامع حرکت علمی در منطقه کاشان تأکید کرد و گفت: با تدوین این طرح دیگر جزیره ای عمل نخواهد شد.

امام جمعه سابق خمینی شهر با بیان اینکه اردوهای علمی با نشاط در حوزه های علمیه برگزار شود، افزود: با برگزاری کارگاههای آموزشی پژوهش ها به صورت علمی انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه برای کارهای پژوهشی باید بودجه لازم پیش بینی شود، یادآور شد: با توجه به اینکه معاونت پژوهش زیربنای دیگر معاونت های حوزه علمیه می باشد باید بودجه لازم نیز در نظر گرفته شود.

وی در پایان بر لزوم ترویج و تقویت فرهنگ وقف به منظور تأمین بخشی از اعتبارات پژوهشی مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: با نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه خواهیم توانست بخشی از اعتبارات پژوهشی را در حوزه های علمیه تأمین کنیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha