دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شاهینی

حوزه/رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی، به عنوان نخستین شکوفه هنری انقلاب از مسجد جوانه زده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، عبدالله شاهینی رئیس حوزه هنری استان بوشهر امروز در اختتامیه سومین رویداد بچه‌های مسجد با بیان اینکه به یکی از خاستگاه‌های اصلی انقلاب مسجد است، اظهار داشت: حوزه هنری انقلاب اسلامی، به عنوان نخستین شکوفه هنری انقلاب از مسجد جوانه زده است.

وی با اشاره به تشکیل حوزه هنری، یادآور شد: حوزه هنری از دل فعالیت تعدادی از جوانان انقلابی در سال‌های ابتدایی انقلاب در دل مسجد جوادالائمه(ع) روییده شد.

وی افزود: هنر انقلاب از دل مسجد کشف و کار خود را شروع کرد و به مرور در رشته‌های گوناگون هنری توسعه پیدا و گسترده شد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: هدف ما در تئاتر بچه‌های مسجد این است که نیروی انقلابی و متعهد برای فرهنگ و هنر نظام مقدس جمهوری اسلامی تربیت کنیم.

شاهینی با اشاره به برگزاری مستمر و مرتب جشنواره بچه‌های مسجد، استعدادهای جدیدی برای هنر انقلاب اسلامی کشف خواهد شد، یادآور شد: توجه به بچه‌های مسجد منجر به خلق مخاطب نو برای هنر انقلاب می‌شود، مخاطبی که خلاف تصورات رایج ما، به هنر انقلاب اسلامی و هنر متعهد به آن دسترسی ندارد.

شاهینی بیان کرد: حوزه هنری با ظرفیت بچه‌های مسجد می‌تواند به این مخاطب دست پیدا کند و با آن در دنیایی که به کثرت اطلاعات و داده‌های گوناگون دچار تشتت مخاطب شده، گفت وگو کند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر، با یادآوری اهداف برگزاری این دوره در حوزه نمایش، اظهار کرد: فعال سازی، سازماندهی گروه‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در سراسر استان، ارائه راهنمایی، آموزش و هدایت گروه‌ها جهت ارتقای کیفی فعالیت‌های نمایشی، تولید نمایش توسط گروه‌ها متناسب با فضا و ظرفیت اجرای مسجدی، برنامه‌ریزی و حمایت و تشویق گروه‌ها جهت اجرای نمایش و حضور در رویداد تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از جمله این اهداف است.

وی با اشاره به حضور ۱۳ نمایش در سومین رویداد بچه‌های مسجد، خاطرنشان کرد: در این رویداد از شهرهای بوشهر، خورموج، برازجان، دلوار و روستای گورک هنرمندان حضور داشتند که چهار نمایش ننه مرتضی کارگردانی نگار هوشیار، این قصه برای نخوابیدن است به کارگردانی نیلوفر پوشپاش، نمایش قاب دوستی به کارگردانی ناهید جمشیدنیا، نمایش پایان انتظار از رضا میرزایی بدون اولویت به دبیرخانه معرفی شدند.

وی به معرفی داوران و برگزیدگان پرداخت و یادآور شد: داوری سومین رویداد بچه‌های مسجد را علی قربانی، محمد لطفی و مهدی انصاری به‌عهده داشتند که در بخش کودک، آیه بخو، ساره بخو، زهرا محمد حسینی، فاطمه محمودنژاد و در بخش بزرگسال، سید شکوفه هاشمی تنگستانی، سید اکبر موسوی، رضا میرزایی، ناهید جمشیدنیا، لیلا منصوری، نگار هوشیار، ام البنین دهقان و از مربیان فعال، احمدرضا قربانی تقدیر به‌عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha