شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه جم

حوزه/ امام جمعه جم عضویت رسمی ایران در پیمان شانگهای را غلبه راهبرد بر تاکتیک دانست و گفت: عضویت رسمی جمهوری اسلامی ایران در پیمان همکاری‌های شانگهای، نقطه آشکارساز سیاست خارجی پویا، چند وجهی و متوازن کشورمان در نظام بین‌الملل محسوب می‌شود و راهبرد ایران برای تنوع‌بخشی به کریدورهای ترانزیتی است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد محمدی امام جمعه جم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با توصیه به رعایت تقوای الهی و تبریک عید سعید غدیر، اظهار داشت: غدیر روز بزرگ، روز گشایش، روز تکامل و روز عهد و پیمان است.

وی با محکوم کردن هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد، با اجازه پلیس و دولت سوئد، گفت: این حرکت به معنای بروز و ظهور بیش از پیش شکست تمدن غرب است.

امام جمعه جم افزود: اهانت به قرآن و هتک فضیلت، انسانیت و اخلاق، اقدامی کنشی و تهاجمی نبود، بلکه واکنش و تدافعی سخیفانه، جاهلانه و کودک‌مأبانه‌ در مقابل موج خیزش اسلام‌گرایی مستضعفین جهان در برابر نظام سلطه و استکباری حاکم بر جهان بود که این خیزش با میدان‌داری انقلاب اسلامی ایران و با صبغه است.

وی، عضویت رسمی ایران در پیمان شانگهای را غلبه راهبرد بر تاکتیک دانست و خاطرنشان کرد: عضویت رسمی جمهوری اسلامی ایران در پیمان همکاری‌های شانگهای، نقطه آشکارساز سیاست خارجی پویا، چند وجهی و متوازن کشورمان در نظام بین‌الملل محسوب می‌شود و راهبرد ایران برای تنوع‌بخشی به کریدورهای ترانزیتی است.

حجت الاسلام محمدی درباره روز مالیات، بیان کرد: مالیات به عنوان یکی از اصولی‌ترین ابزارهای دولت برای تأمین منابع مالی، تنظیم اقتصاد، توزیع درآمد، تحقق عدالت اجتماعی و ایجاد انگیزه برای کار و تولید است.

وی افزود: از تشویق‌های مالیاتی که شامل تمامی افراد حقیقی و حقوقی که ملزم به پرداخت مالیات هستند و تخفیف‌های مالیاتی در قانون مالیات‌های مستقیم در بند ۱۸۹ و ۱۹۰ برای مؤدیان جهت ایجاد انگیزه استفاده شود.

امام جمعه جم در رابطه با روز عفاف و حجاب، گفت: پیشگیری از بروز و ظهور ناهنجاری‌های اخلاقی در جامعه و حفظ امنیت، شکل‌گیری فرهنگ عفت و حیاء در جامعه، ایجاد طهارت قلبی افراد جامعه و تحقق تزکیه‌ نفس در جامعه که منشاء سعادت و خوشبختی انسان و جامعه انسانی است، از دستاوردهای رعایت عفاف و حجاب در اجتماع است.

وی با بیان اینکه در ترویج و تبیین ضرورت حجاب اسلامی تلاش کنیم، ابراز کرد: از همه کسانی که در دفاع و تبلیغ حجاب شرعی تلاش می‌کنند، به ویژه بانوان که باید پرچمدار این جریان باشند، در شهرستان تشکر می‌کنم.

حجت الاسلام محمدی گفت: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات الهی است و در روایات اسلامی ترک آن نشانه اعلان جنگ با خدا و مایه نزول بلا است و کسی‌ که این واجب الهی را ترک کند، در قبر و قیامت خود نیز باید در محضر الهی پاسخگو باشد.

وی درباره بحران در فرانسه، خاطرنشان کرد: دولت فرانسه برای مهار اعتراضات ناگزیر به اعزام بیش از ۴۵ هزار افسر پلیس و ژاندارم در سراسر این کشور شده است.

امام جمعه جم، با اشاره روز ادبیات کودک و نوجوان، بیان کرد: یکی از حوزه‌هایی که مفهوم هویت به شکل جدی می‌تواند در آن در نظر گرفته شود، ادبیات است، ادبیات هر کشوری در بردارنده‌ میراث فرهنگی آن کشور است.

وی با تشکر از برگزار کنندگان جشن‌ها و مراسم‌ها، مسابقات و پویش‌های عید غدیر، اظهار کرد: امسال در بحث اطعام غدیر شاهد ترویج بیشتر این سنت حسنه بودیم و امشب شاهد سفره‌های اطعام علوی در شهرستان خواهیم بود.

حجت الاسلام محمدی، با تأکید بر لزوم مجوزدار شدن مواکب از سازمان تبلیغات اسلامی، ابراز کرد: اداره تبلیغات شهرستان سازوکار مجوز موکب‌ها را طراحی کند و موکب‌ها هم برای مناسبت‌های پیش رو مجوز بگیرند و خدمات شهرداری‌ها و سایر دستگاه با مجوز اداره تبلیغات صورت پذیرد تا ساماندهی کنترل و نظارت محقق شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha