یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1096511
۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
اطعام غدیری

حوزه / به همت استاد حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۰۰۰ پرس غذا در بخش زیلایی طبخ و بین عزتمندان این بخش توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام سجاد مظفر نماینده دفتر حضرت آیت‌الله وحید خراسانی در استان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای بیستمین سومین مرحله از طرح «دستگیری از مستمندان» این بار در قالب اطعام غدیری به تعداد ۴ هزار پرس غذای گرم بین محرومین و مومنین بخش زیلایی شهرستان بویراحمد خبر داد و اظهار داشت: طبق روایات متعدد از معصومین(ع) اطعام کردن در این روز بسیار حسنه و مورد تأکید است و باعث می‌شود این سنت به دست فراموشی سپرده نشود.

حجت الاسلام مظفر، با تأکید بر اینکه عید سعید غدیر یکی از بزرگترین اعیاد مسلمان است که به عیدالاکبر در روایات از آن یاد شده، افزود: در این عید مبارک به جز عیدی دادن سیدها که از قدیم رسم بوده، اطعام و غذا دادن به مومنان نیز مورد تأکید فروان قرار گرفته است.

نماینده دفتر حضرت آیت‌الله وحید خراسانی ادامه داد: به همین خاطر به‌مناسبت این روز بزرگ و عید واقعی مسلمانان به‌روال سال‌های گذشته در یکی از مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد در چنین روزی اطعام گسترده غدیری را با هماهنگی بانیان و خانواده‌های خیر و همچنین دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله وحید خراسانی در دستور کار قرار داده‌ایم.

استاد حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد، با سفارش بر اینکه این روزها با گران شدن اجناس و تورم، شاید دست خیلی از مردم به این نرسد که غذاهای گوشتی و مرغی برای اطعام آماده کنند، خاطرنشان کرد: اگر دلمان را غدیری کنیم می‌توانیم با غذاهایی ساده مثل یک لقمه نان و پنیر و سبزی و یا شربت و شیرینی یا قند و شکر و هر خوراکی دیگری و یا با شراکت با دوستان، اقوام و فامیل پذیرایی عده‌ای هر چند اندک در اطعام غدیر باشیم.

وی اظهار کرد: رزمایش‌های کمک‌های مومنانه دفتر حضرت آیت الله خراسانی به مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد کماکان ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha