یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه یزد

حوزه / امام جمعه یزد گفت: هدایت جامعه اسلامی مگر با وجود امامت و ولایت میسر نیست و خداوند متعال با انتصاب حضرت علی(ع) و ۱۱ فرزندش ولایت الله را ادامه داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با تبریک عید سعید غدیر به عنوان بزرگترین عید الهی و اسلامی، اظهار داشت: خداوند متعال در مسیر ساختار انسانی و حرکت به سوی کمال که برای ما تدارک دیده، ما را به سوی سرنوشتی هدایت کرده که رسیدن به کمال مطلوب و قرب الهی است.

وی با بیان اینکه انسان یک جوهره الهی دارد، افزود: انسان همین جسم فیزیکی نیست بلکه یک حقیقتی دارد که این حقیقت باید به کل الکمال که خداوند متعال است، متصل شود.

آیت الله ناصری با بیان اینکه خداوند متعال راه را به ما نشان داده است، عنوان کرد: برای رسیدن به مسیر تعالی، نیاز به تقواست و برای دستیابی به تقوا باید به دنبال کسب رضایت الهی باشیم.

خطیب جمعه یزد با اشاره به ظرافتی که خداوند متعال در خلقت انسان‌ها قرار داده است، افزود: در آفرینش خدا عظمت و حکمت وجود دارد و ما باید با استفاده از نعمات الهی در مسیر مستقیم برای رسیدن به قرب الهی و کمال الهی قرار بگیریم.

وی تأکید کرد: حقیقت انسان جز با قرار گرفتن در مسیر الهی به آرامش نمی‌رسد و حتی اگر همه نعمات دنیا به او داده شود، آرامش پیدا نمی‌کند، اما زمانی که به عبادت و نیایش می‌پردازد و دل خود را به خدا بسپارد به آرامش و راحتی می‌رسد.

ناصری ادامه داد: اینکه انسان به تقوا سفارش شده است، به این دلیل است که تقوا پیشگان در مسیر قرب الهی هستند و کسی که در مسیر خدا قدم بردارد، به آرامش و آسایش می رسد.

امام جمعه یزد با اشاره به برخی صفات حضرت علی(ع)، عنوان کرد: درجات حضرت علی(ع) نزد خداوند بزرگ، متعالی است و این به‌واسطه صفات و ویژگی‌های آن حضرت اتفاق افتاده است.

وی افزود: حضرت علی(ع) به هیچ چیز به غیر از خدا فکر نمی‌کند و نمونه و نظیری در عالم ندارد و در عمل، اخلاص، خدمت به خلق خدا و رسیدگی به ایتام و نیازمندان از بندگان خاص خداست و در همه صفات کمال از همه افضل است و لذا سزاوار است که در مسیر حرکت زندگی، مسیر حضرت علی(ع) را طی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در بخش دیگر با بیان اینکه امام معصوم(ع) قسم جلاله خورده که عیدی بالاتر و با عظمت‌تر از عید غدیر نیست، افزود: غدیر اگر عظمت پیدا کرده، به خاطر حضرت علی(ع) است.

وی به تشریح اهمیت عید غدیرخم پرداخت و بیان کرد: در زیارتنامه غدیر، توسط حضرت امام هادی(ع) بیش از ۷۰ آیه در مورد مقام و منزلت امیرالمؤمنین(ع)، آورده شده است.

آیت الله ناصری عنوان کرد: مسئله امامت یک مسئله اساسی در اسلام است و لازمه ادامه حاکمیت الله و حاکمیت حق و ادامه دستورات دینی و ادامه هدایت بشر و ادامه رستگاری انسان‌ها، این است که دستورات قرآن در جامعه ادامه پیدا کند و کسانی باشند که با معصومیت از خطا و اشتباه و دوری از هوی و هوس، سکان هدایت جامعه اسلامی را بر عهده بگیرند.

وی عنوان کرد: خداوند متعال که ما را خلق کرده و انبیا را مبعوث کرده، مسیر هدایت بشر را نیز مشخص کرده، برای رستگاری و کمال آنها نیز برنامه ریزی کرده است.

آیت الله ناصری از امامت و ولایت به عنوان نقطه اتحاد جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: عده‌ای بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص)، مسیر امامت و ولایت را قطع کردند و سبب انشقاق در جامعه اسلامی شدند و سلاطین ظلم و جور را بر خود مسلط کردند.

خطیب جمعه یزد ادامه داد: این افراد اسلام را تکه تکه کردند و به دست نااهلان انداختند، در حالی که اگر اسلام در مسیر خودش حرکت می‌کرد، حضرت علی(ع) همه را در مسیر الهی قرار می‌داد و امروز جامعه اسلامی اینگونه نبود.

وی عنوان کرد: هدایت جامعه اسلامی مگر با وجود امامت و ولایت میسر نیست و خداوند متعال با انتصاب حضرت علی(ع) و ۱۱ فرزندش ولایت الله را ادامه داد و حتی در زمان غیبت نیز جامعه اسلامی را رها نکرد و هدایت جامعه را به دست علمایی سپرد که از هوی و هوس به دور باشند.

آیت الله ناصری با اشاره به اهمیت امامت و ولایت، بیان کرد: اگر در مسیر امامت قرار نگرفته باشیم، هیچ‌یک از عبادات ما مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد، زیرا آنچه جامعه اسلامی را به رشد و تکامل می‌رساند، امامت است.

امام جمعه یزد یادآور شد: خیر و شر و اعمال خوب و بد یک ظاهر و یک باطن دارد، باطن اعمال شر، افرادی هستند که فرزندان و جوانان جامعه ما را به فساد و فحشا می‌کشانند که اینها ائمه شر هستند و هر اتفاق بد و شری که رخ می‌دهد، باطن آن به دست ائمه شر است.

وی عنوان کرد: هر کار خیری که در جامعه اسلامی انجام می‌شود، باطن آن ائمه معصومین(ع) و صالحان هستند و در نهایت این امور به سعادت و رستگاری بشر ختم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، با اشاره به عدم پذیرش ولایت و امامت از سوی عده‌ای از زمان پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) تاکنون، اظهار کرد: هوای نفس، ریاست طلبی، ریشه‌های جاهلیت، همه دست به دست هم داده تا مسئله امام و ولایت زیر سئوال برود.

وی به تشریح دلایل لزوم امامت و ولایت در جامعه اسلامی همچنین وقایع غدیر پرداخت و گفت: این مسئله به حدی دارای اهمیت است که خداوند متعال، شرط اکمال رسالت پیامبر(ص) را انتخاب جانشین خود اعلام کرده است.

آیت الله ناصری تصریح کرد: اینکه پیامبر کسی را برای جانشینی خود و هدایت جامعه اسلامی معرفی نکرده باشد، منطقی نیست و کسانی که حدیث ثقلین، حدیث منزلت و واقعه غدیر را ندیده می‌گیرند یا توجیه بی‌پایه و اساس می‌آورند و به عمد در صدد نادیده گرفتن بحث مهم ولایت و امامت و وارد کردن خسارت به اسلام هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha