یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه چنین رهبر و زعیمی کابوس دشمنان است، گفت: نماز و روزه‌ای که علیه مستکبر نباشد، همان دینی است که آمریکا و انگلیس امروز مبلغ آن هستند و لذا با آن کاری ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و تبریک عید غدیر، اظهار داشت: توجه به عید غدیر منجر به تحقق عدالت در جامعه می‌شود.

وی با طرح این سوال که کدام الگو در طول تاریخ توانسته برای تحقق عدالت در جامعه مدلی ارائه کند، گفت: هیچ یک از مبانی مختلف فکری بشر که ادعا دارند، نتوانستند به معنای واقعی در جامعه عدالت را در عرصه‌های مختلف ایجاد کنند.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه تنها راه تحقق عدالت، معرفی یک رهبر و زعیم سیاسی در جامعه است، اظهار کرد: امیرالمومنین(ع) در غدیر به عنوان یک امام جماعت و یا یک مرجع علمی برای فتوا دادن معرفی نشد و لذا غدیر بر مسئله امامت و مدیریت در جامعه تأکید دارد.

وی با بیان اینکه اگر امام جامعه در مسائل سیاسی دخالت نکند، جریان کفر مایوس نمی‌شود، یادآور شد: به همین دلیل بود که بعد از معرفی امام علی(ع) جریان کفر دچار یأس شد و به دنبال ضربه زدن به این جایگاه بودند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: آنچه باعث یأس دشمن می‌شود، معرفی زعیم و رهبر سیاسی است که مبتنی بر عدالت به دنبال تمدن سازی باشد و منافع عموم جامعه و توازن در جامعه مدنظر او باشد.

وی با اشاره به اینکه تمدن و جامعه‌ای که سرپرستش امیرالمومنین(ع) بود، مستضعف در آن بدون دغدغه به حق خود می‌رسید، گفت: در این جامعه عقلانیت حاکم بود و هوای نفس در آن تجسمی نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تأکید بر اینکه چنین رهبر و زعیمی کابوس دشمنان است، اظهار کرد: نماز و روزه‌ای که علیه مستکبر نباشد، همان دینی است که آمریکا و انگلیس امروز مبلغ آن هستند و لذا با آن کاری ندارند.

وی با بیان اینکه دستی که در غدیر بالا آمد، موجب قطع دست کسانی شد که به بیت المال دست درازی می‌کردند، خاطرنشان کرد: اگر دست امامت و ولایت در جامعه دست برتر باشد، دست‌های کافران و منافقان قطع خواهد شد.

امام جمعه همدان، غدیر را نه یک جریان عبادی که یک جریان سیاسی خواند و یادآور شد: برای عیدالله اکبر شدن، عید فطر و عید قربان جایگاه بالاتری نسبت به غدیر داشتند، اما از آنجایی که غدیر بر حاکمیت دینی و سیاسی تأکید داشت، این روز به نام عید الله اکبر نامگذاری شد.

وی الگوی رهبری پیامبر اسلام(ص) که شاخصه‌های دینی در آن نمود دارد را بستری مناسب برای تحقق عدالت در جامعه دانست و اظهار کرد: پس از جریان غدیر، شاهد مقاومت نفاق در برابر ولایت بودیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، تصریح کرد: تا قبل از غدیر، کافران در مقابل پیامبر ایستاده بودند اما بعد از غدیر افراد منافق به میان آمدند و لذا گفته شد از کسانی بترسید که مبتلا به نفاق هستند و نسبت به عهد و پیمانی که می‌بندند متعهد نیستند.

وی با تأکید بر اینکه امروز باید مراقب نفوذی‌های داخلی باشیم، گفت: جریان کفر که امروز آمریکا و اسرائیل نماد آن هستند به تعبیر امام خمینی(ره) هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند و لذا نباید چندان از آنها ترسید، اما باید مراقب جریان نفاق و نفوذی باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، خاطرنشان کرد: فرد منافق اگر تبریک هم می‌گوید، برای رسیدن به قدرت و طمع خودش است.

وی در ادامه با تبریک عید غدیر، به برگزاری جشن‌های باشکوه در این روز و دهه امامت و ولایت اشاره کرد و گفت: از همه نهادها و گروه‌ها برای برگزاری‌ جشن‌های عید غدیر و عظمت بخشیدن به این روز تقدیر می‌کنیم و لازم است این ایام مبارکی که در چند روز آینده با آن روبرو هستیم را نیز جشن بگیریم و از آنها غافل نشویم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با اشاره به عضویت دائم ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، خاطرنشان کرد: این اقدام نشان دهنده تغییر در نظم جهانی و نقطه عطفی در سیاست خارجه متوازن و هم نشان دهنده آن است که تحریم‌ها نمی‌تواند تاثیر در رشد کشور داشته باشد، هر چند مشکلاتی برای ما ایجاد کرده است.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha