یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امین میرزایی امام جمعه دمق

حوزه / امام جمعه دمق گفت: مسئله غدیر، نقطه اوج ترکیب سیاست و دین، هماهنگی میدان و دیپلماسی و کار جهادی و انقلابی است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام امین علی میرزایی امام جمعه دمق استان همدان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه، با تأکید بر اینکه غدیر، نقطه اوج ترکیب دین و سیاست است، اظهار داشت: غدیر را فقط در حد یک نصب یا معرفی ساده که پیغمبر اکرم کسی را معرفی کرد، نباید تلقّی کرد.

وی با تبریک عید غدیر، اظهار کرد: مسئله غدیر، نقطه اوج ترکیب سیاست و دین، هماهنگی میدان و دیپلماسی و کار جهادی و انقلابی است.

امام جمعه دمق، با اشاره به اینکه پیغمبر(ص)، امیرالمؤمنین(ع) را در حضور جمعِ چند ۱۰ هزار نفری مسلمان‌ها به خلافت منصوب کرد، گفت: مسأله خلافت و حکومت‌داری از دوران حضرت آدم با رشته نبوت‌ها و رسالت‌ها شروع شد و لذا ترکیبِ بدیع و شیوای دین و سیاست در اوج خود به‌صورت یک سنّت ماندگار در خواهد آمد و هدایت جامعه را تضمین می‌کند و لذا در قضیه غدیر اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه سیاست به تعریف بسیار ساده، مدیریت و اداره جامعه در تمام عرصه‌های مختلف است، خاطرنشان کرد: البته مقصود نیازهای حقیقی جامعه است، چرا که برخی از افراد و گروه‌ها به‌دنبال نیازتراشی برای جامعه و افراد جامعه هستند تا بتوانند به امیال خود برسند.

حجت الاسلام میرزایی، همچنین با بیان اینکه سیاست خارجه دینی، یعنی تعریف مناسب از کشورها و دولت‌های بین الملل، یادآور شد: کشورها و دولت‌های موجود به خصم(آمریکا و انگلیس)، حریف(عربستان و امارات)، رقیب (ترکیه)، شریک(روسیه و چین) و متحد (سوریه و حزب الله) تقسیم می‌شوند که باید به‌نسبت هر کدام، رویکرد و تصمیمات درست وجود داشته باشد.

وی با اشاره به عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، خاطرنشان کرد: تلاش برای قدرتمندی اقتصادی، شکوفایی اقتصادی داخلی و رویکرد مناسب اقتصادی خارجی، از موضوعاتی است که باید مورد توجه دولت باشد.

امام جمعه دمق، افزود: ایران با عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای در عین حفظ خطوط قرمز خود، با تمرکز بر اصل تأمین منافع ملی و تکیه بر راهبرد دیپلماسی منطقه‌ای و تعامل با همسایگان، باید بتواند منظومه‌ای را تعریف کند که نیازها و خواسته‌های خود را در مقاطع گوناگون برطرف سازد.

وی با بیان اینکه این عضویت نقطه آشکارساز سیاست خارجی پویا، چند وجهی و متوازن است، یادآور شد: نگاه به شرق به معنی هم‌افزایی راهبردی میان ایران، روسیه و چین در برابر تهدیدات مشترک غرب است، بر خلاف آنچه غربی‌ها و برخی‌ها در داخل سعی در القاء آن دارند، مفهومی کاملا متضاد با مفاهیمی مانند وابستگی به شرق دارد و اتفاقا برگرفته از قدرت بازیگری بین‌المللی کشورمان در قالب سیاست خارجی متوازن است.

حجت الاسلام میرزایی، با تأکید بر اینکه عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای، مانع نفوذ آمریکا در منطقه خواهد بود، گفت: اخراج آمریکایی‌ها از منطقه هم به لحاظ نظامی، سیاسی و اقتصادی بسیار ارزشمند است، با حذف دلار از مبادلات تجاری، جلوگیری از نفوذ آمریکا در منطقه و شکست سنگین آمریکایی‌ها در منطقه رقم خواهد خورد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha