یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
photo_2023-07-07_12-28-33.jpg

استاد مدرسه علمیه الزهرا(س) خلخال غدیر پژوهی و غدیرشناسی را از مهم‌ترین مؤلفه‌های هویت‌جویی شیعه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، آسیه تبریزی استاد مدرسه علمیه الزهرا(س) خلخال در نشست کتابخوان این واحد حوزوی که به مناسبت دهه ولایت و امامت برگزار شد، اظهار داشت: غدیرپژوهی و غدیرشناسی از مهم‌ترین مؤلفه‌های هویت‌جویی شیعه است که باید در باب آن نشست‌ها و جلسات متعددی برگزارشود.

وی مطالعه کتاب‌های ارزنده در زمینه غدیر را از مطالبه‌های بزرگان دین بیان کرد و افزود: کتاب "از ژرفای فتنه‌ها، درنگی در تاریخ اسلام و مسلمانان" نوشته سعید ایوب، انتشارات مرکز بررسی‌های اسلامی الغدیر شامل بخش‌هایی همچون فروغی که درخشید، ولایت و نور، راه فتنه‌ها، جلوه ماه و غیره می‌باشد که نویسنده در این کتاب با نام‌گذاری زیبای بخش‌ها و استناد دهی به منابع اهل سنت به‌گونه‌ای علمی و متقن به طرح مباحث پرداخته است.

استاد مدرسه علمیه الزهرا(س) خلخال در ادامه به خوانش بخش‌های منتخب از کتاب پرداخت و بیان داشت: برای شناخت حقیقت ولایت بعد از پیامبر اکرم(ص) ابتدا باید مفاهیم صحابی و ولایت الله و ولایت رسول الله و ولایت امام علی(ع) را به درستی معنا کرد.

تبریزی با اشاره به چرایی مطالعه کتابِ "از ژرفای اندیشه‌ها، درنگی در تاریخ اسلام و مسلمانان» گفت: نویسنده این اثر از عرب‌های مستبصری می‌باشد که هرگز خود را شیعه معرفی نکرده و کمتر به منابع شیعی استناد کرده است و بیشتر با منابع اهل سنت به استدلال پرداخته است.

غدیرشناسی مهم‌ترین مؤلفه هویت‌جویی شیعه است

غدیرشناسی مهم‌ترین مؤلفه هویت‌جویی شیعه است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha