یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ دیدار مدیرکل و معاونین صدا و سیمای مرکز  آذربایجان غربی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قریشی خواستار تشکیل جبهه رسانه های انقلابی در استان ها شد و گفت: جهاد تبیین باید صرفا در جهت رضایت خداوند باشد وگرنه نمی شود اسم آن را تبیین گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی امروز در دیدار با هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه آذربایجان‌غربی که در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، با اشاره به اهمیت جهاد تبیین، اظهار داشت: رهبر انقلاب جهاد تبیین را یک واجب فوری و فریضه می دانند و معنای آن روشن و واضح است و رهبر انقلاب این ادبیات را از آیات قرآن و روایت برداشت کرده اند و این هنر رهبر انقلاب است که می تواند از روایات و آیات برای مسائل روز واژه پردازی کنند و البته در جهاد تبیین رسانه مخاطب واقعی رهبر انقلاب هستند.

وی افزود : جهاد تبیین باید صرفا در جهت رضایت خداوند باشد وگرنه نمی شود اسم آن را تبیین گذاشت و این قاعده خداوند است که اگر کسی خداوند را یاری کند، پروردگار متعال نیز او را کمک می کند و لذا قلم زدن و نوشتن ما باید در جهت کمک به اهداف الهی باشد.

امام جمعه ارومیه تأکید کرد: کمک خداوند این است که به قلم و سخن انسان اثر می بخشد و اگر برای رضای خداوند نباشد و قصد خودنمایی در آن بروز و ظهور پیدا کند، اثر و فایده ای ندارد.

وی عنوان داشت: تفکر، اطلاع و تعمق از لوازم قلم زدن در عرصه رسانه است و تقوا و داشتن نیت خدایی از لوازم این عرصه است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: به هر کسی غیر از خداوند متعال اعتماد و تکیه کنیم به نتیجه نخواهیم رسید و موفقیت های موقت هم فایده ای ندارد و اگر هدف ما رضایت الهی نباشد هم در این دنیا و هم در آخرت متضرر می شویم.

وی گفت: باید در سخن و قلم زدن دقت کنیم که اگر اشتباهی صورت بگیرد جبران آن خیلی سخت خواهد بود و در این عصر رسانه که با یک کلیک مطلب به دست میلیون ها نفر می رسد، جبران اشتباه کار بسیار دشواری خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی عنوان داشت: همان گونه که جنبه مثبت روشنگری و تبیین دارای اجر و پاداش است در اشتباه هم تاوان سختی دارد.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین رسالت های بسیج رسانه تأسیس جبهه واحد است و با وجود این‌که دشمن جبهه واحد تشکیل داده اما جریان انقلاب با وجود این که دل در گرو نظام دارند اما متفرقه کار می کنند و باید اختلاف سلیقه ها را کنار بگذاریم و با مشترکات در برابر دشمنان از انقلاب و نظام دفاع کنیم.

امام جمعه ارومیه در ادامه با اشاره ایجاد شورای عالی رسانه استان، خاطرنشان کرد: باید اهالی رسانه این شورا را از مسئولین استانی مطالبه کنند و مسئولین امر هم پای کار بیایند و بنده هم هر کمکی از دست من بیاید کمک کار هستیم.

وی در جواب مطالبه یکی از اهالی رسانه در خصوص دعوت از مسئولین و نمایندگان مجلس برای ارائه گزارش کار و عملکرد، گفت: تریبون نماز جمعه بسیار حساسیت دارد و بعضا از برخی افراد که دعوت می شود برای ارائه گزارش عملکرد، متاسفانه شاهد تخریب رقیب از سوی آن ها می شویم و بیشتر بنا این است که سخنران قبل از خطبه ها افراد و مسئولین فرهنگی باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در عرصه رسانه باید نوآوری ها صورت گیرد و انتخاب کلید واژه ها در عرصه رسانه دارای اهمیت است و نوع ورود و خروج به مباحث می تواند تاثیر رسانه را بیشتر بکند و البته در عرصه رسانه انقلاب بر خلاف طرف مقابل محدودیت هایی وجود دارد و رعایت شرع و دین از اولویت های رسانه انقلاب است در حالی که طرف مقابل به هر بی‌اخلاقی جهت رسیدن به هدف، چنگ می زند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha