یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر دیروز حوزه/بازدید ناطق نوری از رادیو معارف در دیماه۱۳۸۳

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان با بیان اینکه انس با قرآن اثر فوق العاده ای در زندگی انسان دارد، گفت: انس یک جوان با قرآن موجب رشد کرامت انسانی در او می شود و نسبت به والدین خود مهربان تر می شود چون در قرآن می خواند بالوالدین احسانا و این از برکات اخلاقی و معنوی قرآن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری تولیت مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان در مراسم افتتاحیه طرح حفظ یکساله قرآن کریم که  با حضور۱۵۰ نفر از قرآن آموزان موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) در محل آمفی تئاتر مدرسه علمیه لواسان برگزار شد، گفت: در روایتی امام صادق علیه السلام درباره حافظان قرآن می فرماید «مَنْ قَرَاَ الْقُرآنَ وَ هُوَ شابٌّ مُؤمِنٌ اِخْتَلَطَ الْقُرآنُ بِلَحْمِهِ وَ دَمِهِ وَ جَعَلَهُ اللّه ُ عَزَّوَجَلَّ مَعَ الْسَّفَرَةِ الْکِرامِ الْبَرَرَه، وَ کانَ الْقُرآنُ حَجیزا عَنْهُ یَوْمَ الْقیامَه»؛ یعنی هر جوان مؤمنی که در جوانی قرآن تلاوت کند، قرآن با گوشت و خونش می آمیزد و خداوند عزّوجلّ او را با فرشتگان بزرگوار و نیک قرار می دهد و قرآن نگهبان او در روزقیامت، خواهد بود.

وی افزود: یعنی هر جوانی که در این سن به حفظ و تلاوت قرآن اهتمام داشته باشد به طوری که قرآن با گوشت و خون او یکی شود، به برکت اُنس با قرآن، عامل به قرآن شده و زندگی او با فرهنگ قرآنی اداره خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری با بیان اینکه حفظ و انس با قرآن اثر فوق العاده ای در زندگی انسان دارد، خاطرنشان کرد: اُنس یک جوان با قرآن موجب می شود دیگر شیطان و نفس اماره در خلوت او راهی نیابد و دگرگونی در رفتار و کرامت انسانی او حاصل می شود و مثلا نسبت به والدین خود مهربان تر می شود چون در قرآن می خواند بالوالدین احسانا و این از برکات اخلاقی و معنوی قرآن است. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha