دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه

حوزه/ معاون اول قوه قضائیه گفت: در عرصه تبلیغ توجه به سه رکن «افزایش معلومات»، «اخلاص» و «استفاده از روش های مناسب» از ضروریات عرصه تبلیغ بوده و می تواند نقش بسزایی را در موفقیت مبلغ داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه در جمع مبلغان اعزامی محرم دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به هجمه ها علیه قوه قضائیه در خصوص لایحه حجاب اظهار داشت: آنچه که این قوه تحت لایحه حجاب تنظیم کرده است بخشی از این لایحه بوده و در حال حاضر این لایحه در مجلس شورای اسلامی در سه کمیسیون تخصصی در دست بررسی می باشد و در صورت به نتیجه رسیدن به صورت علنی بحث خواهد شد.

وی ایام تبلیغی ماه محرم را فرصتی بی نظیر در جهت نشر معارف دینی برشمرد و اظهار داشت: ایام عزاداری امام حسین علیه السلام یک ایام ویژه در کشور ایران بوده که می تواند انرژی مثبت را به جامعه تزریق نماید و کشور را تا یک سال بیمه کند.

حجت الاسلام مصدق در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص امر تبلیغ و ضرورت توجه ویژه به آن، اظهار داشت: امر تبلیغ از منظر نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی وظیفه اصلی علمای دین و یک امر نهایی بوده و تمامی فعالیت های حوزه اعم از درس، تحقیق، تفکر و ... مقدمه این امر مهم می باشد.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه مطالب خود به ارکان موفقیت در عرصه تبلیغ اشاره کرد و گفت: در عرصه تبلیغ توجه به سه رکن «افزایش معلومات»، «اخلاص» و «استفاده از روش های مناسب» از ضروریات عرصه تبلیغ بوده و می تواند نقش به سزایی را در موفقیت مبلغ داشته باشد.

حجت الاسلام مصدق بیان کرد: ایام تبلیغ ماه محرم سال جاری با توجه اتفاقات رخ داده در یک سال اخیر و هجمه های بسیار دشمن در انحراف اذهان و افکار عمومی که به دلیل ضعف و کمبودهای اقتصادی و نارسایی های اجتماعی رخ داده است، به طور قطع متفاوت تر از سال های گذشته خواهد بود و ضروری است که مبلغان آمادگی جامع و کامل برای جواب دادن به انواع شبهات و سوالات مخاطب را داشته باشند.

وی ادامه داد: فعالیت های شبانه روزی دشمن در جهت تخریب وجهه روحانیت، بیانگر تاثیر حضور این قشر بر جامعه دارد و دشمن از این تاثیرگذاری به شدت هراسان می باشد. البته باید مبلغان توجه نمایند که هرچقدر تاثیرگذاری زیاد باشد به همان نسبت مسئولیت ها نیز سنگین تر خواهد شدو باید توجه داشت دشمن در صدد این است که قشر روحانیت را در برابر افراد تاثیرگذار در جامعه قرار داده و دو قطبی کاذب به وجود آورد.

معاون اول قوه قضائیه به بیان معیارهای صحیح در سخنرانی های تبلیغی پرداخت و اظهار داشت: از جمله مواردی که می تواند در سخنرانی مبلغان در ایام تبلیغی ماه محرم کمک شایانی داشته باشد، بیان دستاوردها و پیشرفت های کشور در نظام جمهوری اسلامی و مقایسه آن با پیشرفت ها در رژیم پهلوی است.

عضو شورای پژوهش پژوهشکده حقوق و قانون ایران بیان داشت: مبلغان در سخنرانی خود توجه کنند نیاز نیست که بی جهت از فلان وزیر یا فلان مسئول حمایت نمایند آنچه که مورد حمایت قشر روحانیت است مسئولینی هستند که برای خدمت به مردم از هیچ فعالیتی دریغ نخواهند کرد.

حجت الاسلام مصدق در ادامه با اشاره به طلاق هایی که به دلیل مسائل واهی و بیهوده انجام می شود تصریح کرد: مهمترین عامل اکثر طلاق هایی که هم اکنون در کشور صورت می گیرد مسائل واهی و پیش پا افتاده ای است که زوجین به دلیل عدم آگاهی وارد آن می شوند و حضور مبلغان جهت ارتقای آگاهی آنان یک امر ضروری می باشد.

وی کاهش تحمل پذیرش یکدیگر توسط افراد در جامعه را مهمترین عامل نزاع و درگیری برشمرد و خاطر نشان کرد: مشکل عدم تحمل و تعامل افراد با یکدیگر از مهمترین عوامل نزاع و تشکیل پروند در قوه قضائیه بوده که افزایش وقوع «جرم لسانی» در کشور را در بر خواهد داشت.

معاون اول قوه قضائیه اظهار داشت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی برای تضعیف کشور ایران، برنامه های دقیق و مخربی را برای سال ۱۴۰۱ در نظر داشتند که فوت مهسا امینی بهانه ای شد که حدود ۲ ماه زودتر به فعالیت های خرابکارانه خود دست بزنند.

حجت الاسلام مصدق گفت: با توجه به رصد میدانی و بررسی دوربین های امنیتی در اقصی نقاط شهر تهران متوجه شدیم که در تجمع و اغتشاشات سال گذشته ابتدا چند نفر به عنوان لیدر با سر دادن شعارهای ساختارشکن موجب جمع شدن افراد و عموم جامعه در آن مکان شده و بعد از گذشت ۱۰ دقیقه، آن جمع را ترک کرده اند. البته لازم است گفته شود که تمامی این لیدرها با تلاش های نیروهای امنیتی بازداشت و روانه زندان شدند.

وی با اشاره به هجمه ها علیه قوه قضائیه در خصوص لایحه حجاب اظهار داشت: آنچه که این قوه تحت لایحه حجاب تنظیم کرده است بخشی از این لایحه بوده و در حال حاضر این لایحه در مجلس شورای اسلامی در سه کمیسیون تخصصی در دست بررسی می باشد و در صورت به نتیجه رسیدن به صورت علنی بحث خواهد شد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ؟ IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    0 0
    بخشی؟ لایحه رو قوه قضائیه تهیه کرده است، و درستش این است که ضعف مفرط اون رو بپذیره.
  • بازدارنده IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    0 0
    اگر در برابر روند بی حجابی و برهنگی قاطعیت درخور و بازدارنده و فراگیر نباشد قافیه رو از دشمن می بازیم
  • ___ IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    0 0
    بنام خدا مشکل قابل توجهی که بنظر می رسد لازم است برای بر طرف کردنش همت گمارده شود ، این است که کسانی ولو با داشتن حسن نیت و برای خدمت به گفته یا نوشته ای نقد می کنند ، پیروان و طرفداران آنان ، آن نقد را دشمنی با گوینده یا نویسنده تلقی کرده ونسبت به او با بکاربردن کلماتی غیر قابل قبول نظر می دهند که درجهت تضعیف گوینده یا نویسنده و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ممکن است اثر نا مطلوب و منفی داشته و آب در آسیاب دشمنان بریزد ، لذا از بزرگوارانی که توانئی و مهارت پاسخگوئی به آن قبیل گفته ها و مکتوبات را دارند انتظار می رود که برای حل چنین مشکلاتی اقدام وبا بیان و قلم توانای خود هم پاسخ درست به آنان و تعلیمات درست به نظر دهندگانی که قصد خدمت دارند بدهند که بجای خدمت کردن ، نا خواسته ضربه نزده و تخریب نکنند .
  • چرا؟! IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
    0 0
    چرا روبیکا کنترل نمی شود؟! این که دیگه سرورش خارج نیست!