چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 1097393
۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
تبریز

حوزه/ طی مراسمی با حضور مسئولینی از میانه و ترکمانچای و جمعی از مردم این شهر، ضمن قدردانی از خدمات حجت‌الاسلام علیرضا فضلی در دوران سه ساله امامت جمعه در شهر ترکمانچای، حجت الاسلام داوود حمیدی به عنوان امام جمعه شهر ترکمانچای میانه، معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام رسول مشهوری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان شرقی، شب گذشته در آیین معارفه امام جمعه جدید ترکمانچای میانه، با توصیه مردم بر ذکر کثیر خداوند، اظهار داشت: نمازجمعه یکی از مصادیق برتر ذکر الهی است.

وی با بیان اینکه ذکر خدا مانع از آلوده شدن انسان به گناه، فحشا و منکر شده و یاد خدا را در دل زنده می دارد، گفت: نماز یکی از راه‌های به یاد خدا بودن است.

وی با اشاره به آیاتی از سوره جمعه، یادآور شد: آیات این سوره با ظرافت‌های خاصی متذکر بر نماز جمعه شده، به گونه‌ای که نماز جمعه را یک امر خیر معرفی کرده و بر حضور در این فریضه اجتماعی توصیه به تعجیل کرده است.

حجت‌الاسلام مشهوری افزود: نماز جمعه یکی از مصادیق ذکر خداست و شتاب برای حضور در نماز جمعه، شتاب در رسیدن به خداست.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی به دستور امام راحل(ره) احیا شد، اقامه این فریضه را یکی از خیرات و برکات تمام ناشدنی نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا، امروز در ۳۸ نقطه آذربایجان شرقی و ۹۰۰ نقطه از کشور، نماز جمعه اقامه می‌شود و این نعمتی است که مردم باید قدردان آن باشند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان شرقی، مردم ایران را مردمی باهوش، نجیب، شریف و قدرشناس دانسته و متذکر شد: یکی از مصادیق این قدردانی و نجابت مردم در راهپیمایی ۱۰ کیلومتری غدیر در گرمای طاقت فرسای امسال بود که به عشق ولایت و ارادت خاص ملت ایران به امیرالمومنین(ع)، با صلابت و حضوری بی‌نظیر انجام شد.

گفتنی است طی مراسمی با حضور مسئولینی از میانه و ترکمانچای و جمعی از مردم این شهر، ضمن قدردانی از خدمات حجت‌الاسلام علیرضا فضلی در دوران سه ساله امامت جمعه در شهر ترکمانچای، حجت الاسلام داوود حمیدی به عنوان امام جمعه شهر ترکمانچای میانه، معرفی شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha