شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اجتماع بزرگ مردمی عفاف و حجاب در میدان امام حسین(ع) تهران

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در اجتماع بزرگ مردمی عفاف و حجاب در میدان امام حسین(ع) تهران، تصریح کرد: حجاب یک واجب عقلی، شرعی، تجربی و سیاسی است و اکنون که این همه دلیل وجود دارد، در برابر پدیده‌ بی‌حجابی چه باید کرد؟

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، اجتماع بزرگ مردمی عفاف و حجاب به مناسبت  سالروز کشتار خونین مسجد گوهرشاد و روز ملی عفاف و حجاب و با هدف «دفاع از ارزش‌های دینی و انقلابی مردم مسلمان و مطالبه گری اصلاح وضع حجاب»، عصر امروز چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ با حضور پرشور مردم انقلابی مردم تهران و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار شد.

ببینید:

تصاویر اجتماع بزرگ مردمی عفاف و حجاب در میدان امام حسین(ع) تهران

شرکت کنندگان با در دست داشتن پلاکاردها و سر دادن شعارهایی، ترویج بی حجابی و بی حیایی را نقشه دشمن دانستند و بر ضرورت صیانت از عفت زن مسلمان ایرانی و حریم خانواده و برخورد قاطع و قانونی با هنجارشکنان تاکید کردند.

خسروپناه: حجاب یک واجب عقلی، شرعی، تجربی و سیاسی است

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه هم در این اجتماع اظهار کرد: حجاب یک واجب عقلی، شرعی، تجربی و سیاسی است؛ حجاب واجب عقلی است چون عقل حکم می‌کند که با تزلزل خانواده به تمدن اسلامی نمی‌رسیم و تمام پیشرفت‌هایمان را هم از دست خواهیم داد؛ لذا منشاء تثبیت تمدن اسلامی و عامل اصلی تحکیم خانواده حجاب و عفاف است.

وی با بیان اینکه حجاب شرعی است چون ما صدها روایت درباره وجوب حجاب و ضرورت و نقش آن در تحکیم خانواده داریم، گفت: حجاب یک واجب تجربی نیز هست؛ یعنی دنیا نشان داده هر جامعه‌ای و کشوری با هر مذهبی که حجاب داشتند رشد پیدا کردند؛ وقتی برهنگی رواج پیدا کند به دنبال آن شاهد بی‌عفتی خواهیم بود و جامعه غیرعفیف رشد و بالندگی نخواهد داشت که نتیجه این مسأله در هر کشور و جامعه‌ای تجربه شده است.

از هر ۵ زن آمریکایی به ۴ نفر تجاوز شده است

به گفته دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی آمارها نشان می‌دهد هرجا حجاب کم رنگ شده امنیت زنان هم کاهش یافته است؛ نتیجه نبود حجاب را در آمریکا و ... شاهد هستیم که اکنون از هر ۵ زن به ۴ نفر از آنها تجاوز شده است.

وی ادامه داد: حجاب یک واجب سیاسی است چون علاوه بر اینکه یک قانون است، دشمنان انقلاب از آغاز پیروزی انقلاب تلاش کردند این وحدت، انسجام و نقش مردم در مقابله با استکبار و رشد فناوری و تولید علم را از طریق نابودی آن از بین ببرند.

در برابر پدیده‌ بی‌حجابی چه باید کرد؟

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با اشاره به اینکه امروز دشمنان در بیرون از مرزها با سیاست‌های آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی به دنبال این هستند که حجاب را از بانوان بگیرند و سپس وحدت و انسجام و نقش مردم در دفاع از انقلاب را نابود کنند، گفت: اکنون که این همه دلیل وجود دارد، در برابر پدیده‌ بی‌حجابی چه باید کرد؟.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: پدیده بی‌حجابی چند ضلعی است؛ یک ضلع آن امنیت است که باید مورد توجه نهادهای امنیتی باشد؛ یک ضلع آن قضایی است که قوه قضائیه باید با جدیت در آن حضور پیدا کند.

ضرورت برخورد قاطع با سلبریتی های هنجارشکن

وی تصریح کرد: سلبریتی که با کمال پررویی حجاب را آشکارا برمی‌دارد باید با یک جریمه سنگین با او برخورد شود؛ لایحه‌ای که درباره حجاب نوشته شده است، باید با جدیت اصلاح و موثرانه تصویب شود.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با بیان اینکه دستگاه‌هایی که به وظیفه‌شان در عرصه عفاف و حجاب عمل نمی‌کنند متخلف هستند، اظهار کرد: ساحت دیگر حجاب ساحت فرهنگی است؛ در سطح دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها باید حجاب برای دختران تبیین شود و اینکه خیال کنیم حجاب تک ساحتی حل می‌شود، غلط است.

وی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی چند مصوبه مهم در زمینه مکلف کردن دستگاه‌ها به رعایت و نظارت بر حجاب داشته است و در این عرصه بیش از ۳۰ دستگاه اعم از صدا و سیما، آموزش و پرورش و وزارت ارشاد وظیفه دارند؛ همچنین باید در سطح کتب درسی به صورت فلسفی شبهات جوانان پاسخ داده شود و حجاب تبیین شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه بُعد مهم مسأله حجاب استدلال و تبیین است و در این خصوص بزرگانی همچون شهید مطهری بر این مسأله تاکید داشته‌اند، تصریح کرد: معلمان و مدیران مدارس دولتی و غیرانتفاعی مسئول هستند و باید فلسفه و حکمت حجاب با حوصله و منطق برای دختران تبیین شود.

دشمن بیرونی به دنبال امنیتی کردن بی‌حجابی است

به گفته حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دشمن بیرونی به دنبال امنیتی کردن بی‌حجابی است، اما ما معتقدیم خیلی از بی‌حجابی‌ها به خاطر غفلت است که در این خصوص نقش سریال‌ها و فیلم‌ها بسیار مهم است.

هشدار به تولیدکنندگان سریال‌های خانگی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: تولیدکنندگان سریال‌های خانگی بدانند فیلمی که به ترویج بی بند و باری می‌پردازد و در آنها توجهی به حجاب نمی‌شود و از آن تخطی می‌شود ما به آن‌ها مجور پخش نمی‌دهیم و متخلف محسوب می‌شود چون فیلم‌ها باید در ترویج حجاب و عفاف سهیم باشند نه عکس آن؛ همچنین مسئولانی که ترک فعل کنند، خطا کرده و باید برابر آن مجازات شوند.

طنین نوای حاج مرتضی طاهری در میدان امام حسین(ع)

حاج مرتضی طاهری مداح اهل‌بیت‌ عصمت و طهارت هم در بخشی از برنامه های اجتماع مردمی عفاف و حجاب در میدان امام حسین(ع) دقایقی سروده‌هایی با موضوع عفاف و حجاب را قرائت کرد و حال و هوای خاصی به مراسم بخشید.

قطعنامه پایانی اجتماع / آزمون سخت پیش روی خانه ملت

در بخش دیگری از این اجتماع، فرزانه سریری فعال عرصه عفاف و حجاب به قرائت قطعنامه پایانی پرداخت که با تکبیر شرکت کنندگان مورد تأیید قرار گرفت.

بسم الله الرحمن الرحیم

کشف حجاب حرام شرعی و حرام سیاسی است (امام خامنه ای)

۲۱ تیرماه مصادف با جنایت وحشیانه رژیم منحوس پهلوی در مسجد گوهرشاد مشهد است.

روزی که سینه مردمی دیندار و غیرتمند به جرم دفاع از حجاب و عفت مورد هدف مزدوران رژیم طاغوت قرار گرفت و مظلومانه در خون خویش غلطیدند، اما فریاد بلندشان همچنان به عنوان پیشگامان دفاع از حجاب وغیرت به گوش می‌رسد و آن جنایت تاریخی به عنوان یکی از اسناد رذالت رژیم مزدور و منحوس پهلوی هرگز از یادها نخواهد رفت.

در شرایطی که در جنگ ترکیبی دشمن؛ حجاب و عفاف، مورد هجمه همه جانبه غربی‌ها و رسانه‌های تبلیغاتی و مزدوران ونفوذی‌های داخلی آنان واقع شده و علاوه بر صداقت و پاکی نسل جوان، بنیان خانواده را نشانه گرفته اند؛ ما آمده ایم تا با تجدید میثاق با آرمان‌های بنیان گذار جمهوری اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه و با تاکید بر پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی اعلام کنیم که رعایت حجاب و عفاف نص صریح قرآن و دین مبین اسلام بوده و نشانی بر اصالت و هویت ملی و ایرانی است، لذا پیام خود را در این اجتماع بزرگ با ندای ''الله اکبر، خامنه‌ای رهبر'' به شرح زیر اعلام می‌کنیم.

ما شرکت کنندگان در این اجتماع کاربست تمامی ظرفیت‌های سیاسی، علمی و فرهنگی و اجرایی کشور را یک ضرورت عینی و فوری دانسته و اقدام هماهنگ و یکپارچه برای مقابله با بلیه ضدارزشی غیر ایرانی و غیر اسلامی کشف حجاب را مطالبه جدی خود میدانیم.

ما از مسئولان ارشد نظام اسلامی می‌خواهیم برای حفظ اعتماد عمومی مردم ضمن اصلاح وضعیت برخی ادارات و سازمان‌ها و مراکز وابسته به حاکمیت و مطابق قانون با کسانی که عامدانه و سازمان یافته هنجار شکنی می‌کنند برخورد نمایند.

ما شرکت کنندگان در این راهپیمایی خواهان اجرای قانون و برخورد با عناصر هتاک و هنجارشکنی که نهاد نورانی خانواده و سلامت و امنیت اجتماعی را به خطر می‌اندازند هستیم و حمایت جدی از اقدامات مردمی و آمران فریضه امر به معروف و نهی از منکر را خواهانیم.

ما مردم انقلابی از بیانیه وزارت محترم کشور و موضع دولت محترم در صیانت از ارزش‌های دینی به ویژه واجب شرعی عفاف و حجاب حمایت کرده و خواستار مواجهه همه جانبه، فعال و هوشمندانه با تلاش سازماندهی شده دشمن در هجمه به نهاد نورانی خانواده و سلامت و امنیت اجتماعی مردم شده و با تاکید بر لزوم اجرای قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و لزوم برخورد قانونی با عناصر هتاک و هنجارشکن را خواستاریم.

ما مردم حاضر در این اجتماع به صراحت اعلام می‌داریم که ناهنجاری‌های اخلاقی و رفتاری موجود به سبب فقدان قانون نبوده بلکه عدم اجرای جدی و مقتدرانه قانون منجر به این رفتارهای سخیف و زشت شده و متولیان امر نباید به بهانه بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب مقابله با این دهن کجی‌ها را متوقف نمایند ضمن آنکه تدوین این لایحه ارزشی، آزمونی سخت برای مجلس انقلابی خواهد بود تا به وظیفه خطیر خود عمل نمایند.

از آنجایی که در جنگ ترکیبی اقتصاد مردم نیز مورد تهاجم واقع شده ضمن تقدیر از تلاش‌های دولت محترم؛ درخواست می‌نمائیم در جهت تثبیت شرایط اقتصادی و رسیدگی به اقشار آسیب پذیر و مبارزه با سودجویان و عناصر مفسد اقدام قاطع وانقلابی داشته باشند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

چهارشنبه ۲۱ تیر سال ۱۴۰۲ مصادف با ۲۳ ذی‌الحجه ۱۴۴۴ و ۱۲ ژوئیه ۲۰۲۳


 

 انتهای پیام

گزارش: علی علیزاده

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ماهیت IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    0 0
    لوایحی که می آید مجلس تا سقف خاصی امکان اصلاح دارد، این لایحه نامیده شده ماهیتش مشکل دارد.
  • A IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
    0 0
    بنام خدا حجاب اول برای آقایان آمده و بعد برای خانم ها(سوره نور آیه ۳۰ برای مردان و ۳۱ برای زنان)
    • تفاوت IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
      0 0
      برای آقایون غیر از غض بصر، حفظ دامن آمده، اما تفصیل پوشش زنان در آیه ۳۱ ببینید. وضعیت فیزیکی که خدا برای زنان آفریده به گونه ای است که پوشش آنها را لازم می کند بخلاف مردان. مردان موظف به کار بیرون و کسب نفقه خود و همسر و فرزندان هستند اما زنان چنین تکلیفی ندارند، لذا در پوشش مردان بیرون از خانه تسهیل ویژه ای شاهدیم.