یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / بزرگداشت آیت الله شیخ هاشم مدرس قزوینی مدافع حجاب با حضور نماینده ولی فقیه و مدیر حوزه علمیه استان در شهرک مدرّس قزوین برگزارشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزار ی «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی شب گذشته در مراسم بزرگداشت آیت الله شیخ هاشم مدرس قزوینی (مدافع حجاب) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهرک مدرس قزوین اظهار کرد: خدا به رسول گرامی اسلام فرموده وقتی مؤمنین نزد تو می‌آیند به آن‌ها سلام‌علیکم بگو و به آن‌ها بگو خدا رحمتش را بر شما نوشته است، ما وقتی به مشهد مشرف می‌شویم احساس می‌کنیم حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) به ما سلام می‌کند، اینکه ما در مرقد ائمه اطهار (ع) به آن‌ها سلام می‌کنیم و برایمان دلنشین است، دلیلش این است که تبادل سلام می‌شود و سلام‌وعلیک صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در هر نمازی با رسول گرامی اسلام، امام زمان (عج) و شایسته‌ترین بندگان خدا سلام‌ و علیک داریم و سلام ما از راه دور نیست، خودمان را در محضر حضرت حاضر می‌بینیم و می‌گوییم سلام بر تو، آن‌ها هم به ما یاد داده‌اند که اگر سلام مستحب باشد جوابش واجب است و یقین داریم سلامی که در هر نماز به حضرت می‌گوییم از آن حضرت جواب می‌گیریم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: سلام بر سفیران وحی الهی، انبیاء (ع)، سلام بر خاتم انبیاء حضرت محمد مصطفی (ص) که عصاره همه پیغمبران بود، سلام بر امیرالمؤمنین (ع)، سلام بر غدیرخم که منشأ برکات الهی است، در غدیرخم با دعای پیامبر (ص) دل‌های اهل ایمان به هم وصل شد، چون حضرت فرمود، «مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِیٌّ مَوْلَاهُ اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاهُ وَ عَادِ مَنْ عَادَاهُ وَ انْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ وَ اخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ» با این دعا بین ارادتمندان امیرالمؤمنین (ع) رشته محبت و برادری ایجاد می‌شود، مانند اینکه راجع به امام حسین (ع) می‌گوییم «إِنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَکُمْ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ»؛ سلم هم از کلمه سلام است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: سلام به معنای دوستی، آشتی، محبت، برادری و پیوند قلب‌های پیروان ولایت، امامت، رسالت، قرآن و اسلام است، این جایگاه سلام است، جایگاه سلام را کم نگیریم، اینکه فرزندی به پدر و مادر سلام می‌کند، پدر و مادری به فرزند سلام می‌کنند، همسرانی که سلام و علیک می‌کنند، همسایگان و دوستانی که با سلام یکدیگر را ملاقات می‌کنند، این‌ها بسیار ارزشمند و قیمتی است.

وی خاطرنشان کرد: در این محله با برکت و با افتخار باید بگوییم که سلام بر شیخ هاشم مدرس قلعه‌ای، این مرد بزرگی که آوازه، اثر، شاگردپروری و تأثیر نفس او نه تنها در اینجا، بلکه در سراسر عالم هر کجا که نام او رفته اثر او بوده است، ایشان شاگردان بسیار بزرگی را استادی کرده که از جمله آن‌ها رهبر عظیم‌الشأن و حکیم انقلاب اسلامی بوده است که با علاقه‌ای از این استاد بزرگ نام می‌برند و از ایشان تجلیل می‌کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تأکید کرد: خدمت جوان‌های حاضر در مراسم سلام عرض می‌کنم، رهبر حکیم انقلاب فرمودند این جوان‌ها هستند که از آن‌ها کار بر می‌آید و هر کاری در عرصه‌های علمی، نظامی، پیشرفت، اختراع و اکتشاف اتفاق افتاده توسط جوانان عزیز و البته با هدایت و راهنمایی اساتید و بزرگان بوده است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: سلام بر زنان و دختران ما که شاگردان مکتب حضرت صدیقه کبری (ع) و شاگردان حضرت زینب (س) هستند. سلام بر شهدای مظلوم پیش از انقلاب، شهدای دفاع مقدس، شهدای دفاع از حرم و شهدای امنیت.

وی یادآور شد: از ۸ شهید مدافع حرم استان قزوین ۳ شهید از این محله هستند، خدا ارواح آن‌ها را با انبیاء و اولیاء محشور کند، مخصوصاً سردار بزرگوار حاج حمید محمدرضایی که از شال هستند و شهید بزرگوار رسول پورمراد که از همین روستای شهیدپرور هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در باب عفاف و حجاب عنوان کرد: علمای بزرگوار مشهد نماینده‌ای تعیین کردند که برود با رضاخان قلدر صحبت کند، شیخ هاشم مدرس قلعه‌ای آن نماینده بود که به رضاخان گفت مخالفت با حجاب و عفاف و کشف حجاب بانوان کار خطرناکی است، این برای تو شر و فساد خواهد شد، یعنی ریشه تو را خواهد کند، این نشان از شجاعت این حکیم، فقیه و عالم ربانی داشت.

امام جمعه قزوین بیان کرد: ما همیشه از مدافعان حرم و مدافعان امنیت سخن می‌گوییم، اگر کمی عقب‌تر برویم باید از مدافعان حجاب یعنی بانوان گرانقدری سخن بگوییم که در مسجد گوهرشاد همراه مردان جوانمرد به شهادت رسیدند و از خیل عظیم بانوانی بگوییم که سربازان حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) و پاسداران عفت و حیا هستند

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha