شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
.

حوزه/نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز با بیان اینکه بستر تمدن سازی از بانوان شروع می‌شود، گفت: نقطه عطف این موضوع دختران هستند، زیرا دختر است که در آینده همسر و مادر خواهد شد و نقش‌های اساسی و کلیدی به عهده اوست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، دومین همایش بزرگ بر بال پروانه‌ها با حضور نماینده ولی فقیه در استان البرز، مدیر حوزه علمیه استان و مدیر کل آموزش و پرورش و جمعی از دختران دانش آموز و خانواده‌های آنها در سالن شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی حسینی همدانی در این نشست با اشاره به شعری از ابو علی سینا در مدح امیرالمومنین(ع) اظهار داشت:
برصفحه چهره‌ها خط لم یزلی معکوس نوشته است نام دو علی

یک لام و دوعین با دویای معکوس ازحاجب و عین و عنف با خط جلی

وی با اشاره به اهمیت توجه به حجاب و لزوم آشنایی با تاریخچه حجاب، یادآور شد: اکثرا بحث کشف حجاب را از دوران رضاخان پلید می‌دانیم و فکر می‌کنیم که کار او بوده، در حالی که تنها مربوط به رضاخان نیست و استعمار از سالیان قبل قبح‌شکنی و از بین بردن ساختار اجتماعی و فرهنگی مسلمین را با برنامه کلید زد.

وی افزود: دشمنان به هر طریقی که می‌توانستند در تلاش بودند تا به مردم القا کنند تاریخ دین تمام شده و فصل و فرصت دینداری از بین رفته و بشر دیگر نیاز به احکام الهی ندارد و در این زمینه هم فرقه بهائیت نقش موثری داشت و به طرق مختلف تلاش می‌کرد به مردم القاء کند اسلام تمام شده و دیگر به دستورات و قوانین آن نیازی نداریم و سپس شروع می‌کردند به اینکه احکام را از بین ببرند و حلال و حرام را با خود مخلوط کنند و ارتباط با محارم را عاری از هرگونه اشکال می‌دانستند و نجابت و طهارت و پاکی را بر هم زنند.

وی اظهار کرد: علی محمد باب رئیس فرقه بابیه در قلعه چهریق زندانی بود، اما طرفداران او در منطقه‌ای از کشور مراسمی گرفتند و خانومی به نام قرة العین را بدون حجاب و به شکل مبتذل در مقابل مردان حاضر کردند و از آن لحظه قصه بی‌عفتی و برهنگی را در بین بانوان کلید زدن و این مسیر سالیان سال ادامه داشت تا به ناصرالدین شاه و دوران مشروطه رسید.

امام جمعه کرج در ادامه به اقدامات ضد حجاب و عفت زنان ایرانی در دوره ناصر الدین و مشروطه پرداخت و اظهار کرد: در دوران ناصرالدین شاه و مشروطه فعالیت فرقه‌ای آنها برای ترویج بی‌حجابی بیشتر شد، از جمله کسانی که در بسط و گسترش بی‌حجابی خیلی تلاش کردند روشنفکران و شعرا بودند که به نوشتن و سرودن شعر روی آوردند، سپس عده‌ای با برنامه و طراحی و عده‌ای نیز ندانسته در این مسیر قدم برداشتند.

وی ادامه داد: در دوران رضاخان قلدر که یک دیکتاتور محض بود، بحث کشف حجاب مطرح شد، به گونه‌ای که اگر تا به آن دوران روشنفکران می‌خواستند با هو کردن و تمسخر مسئله بی‌عفتی را رواج بدهند، اما اینک دیگر رسماً موضوع از جانب حاکمیت حمایت می‌شد و تلاش آنها برای از بین بردن اسلام بود و رضاخان قصد داشت که شیعه را از بین ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی، در ادامه با اشاره به چگونگی تلاش رضا خان برای تحقق اهداف دولت استعمارگر انگلیس، تصریح کرد: شخصی به نام آشتیانی‌زاده از نمایندگان سابق مجلس در زمان طاغوت، از حبیب الله رشیدیان که یک چهره وابسته به انگلیس بود و با انگلیس انس و الفت فراوانی داشت نقل می‌کند که من شنیده بودم انگلیسی‌ها می‌گفتند برای یک امر مهمی در ایران به فردی نیاز داریم که دو تا ویژگی داشته باشد، ۱. قزاق باشد، یعنی روحیه نظامی‌گری و دیکتاتوری و سلطه داشته باشد و ۲. شیعه اثنا عشری باشد و این را هم سه بار تکرار کرده بودند که در این مسیر رضاخان را انتخاب کردند.

وی خاطرنشان کرد: رضاخان همه تمرکزش را در از بین بردن شیعه و فضایل شیعه قرار داد، لذا در سال ۱۳۱۳ دستور رسمی کشف حجاب را داد و خودش و خانواده‌اش بی‌حجاب در انظار عمومی حاضر شدند و اقدامات بعدی صورت گرفت.

وی افزود: آنها القاء کردند که اسلام با حجاب می‌خواهد جلوی آزادی زن را بگیرد و او را محصور کند و مانع فعالیت‌های اجتماعی زن شود، بنابراین تمام تلاش بر این بود که این باور را القاء کنند که زنی که حجاب ندارد آزاد است و می‌تواند در جامعه حرکت کند و فعالیت داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی آمد و همه این‌ها را کنار زد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی نشان داد بانوان ما با داشتن حجاب و عفت و رعایت شئونات دینی و ارزش‌های الهی می‌توانند در عرصه‌های اجتماعی حضور فعال داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کرج، با طرح این سوال که آیات حجاب در قرآن برای چه آمده؟ خاطرنشان کرد: اگر قرار بود خانم‌ها در خانه باشند و کسی آنها را نبیند آیه حجاب برای چه آمده است؟، آیه حجاب آمده که بگوید خانم‌ها در اجتماع حضور داشته باشید و وظایف اجتماعی خود را انجام بدهند و شما به‌عنوان یک فرد مسلمان در جامعه نقش دارید.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز، با بیان اینکه بستر تمدن سازی از بانوان شروع می‌شود، گفت: نقطه عطف این موضوع دختران هستند، زیرا دختر است که در آینده همسر و مادر خواهد شد و نقش‌های اساسی و کلیدی به عهده اوست، به بیان دیگر بستر تمدن سازی از بانوان شروع می‌شود و آیات قرآن در مورد حجاب این پیام را می‌رساند که بانوان باید در جامعه حاضر باشند، ولی در امنیت کامل به سر ببرند و در عفت کامل نقش خود را به خوبی انجام دهند.

امام جمعه کرج با اشاره به نقش تاریخی زنان مسلمان، خاطرنشان کرد: تاریخ اسلام پر است از بانوانی که در جامعه حاضر بودند و در عین حال عفت داشتند.

وی با بیان اینکه کتاب ریاحین الشریعه در مورد زنانی است که در تاریخ اسلام نقش آفرینی کردند و همگی انسان‌های عفیفی بودند، گفت: البته به انقلاب اسلامی که می‌رسیم از این نمونه‌ها بسیار داریم و هر کس که بگوید حجاب مانع فعالیت‌های اجتماعی است و اسلام خواسته زن با حجاب خانه نشین باشد، این تهمت بزرگی است که به اسلام زده است.

وی با بیان اینکه اسلام با تَبَرُّج مخالف است، یادآور شد: اسلام با تَبَرُّج مخالف است، تَبَرُّج یعنی برج درست کردن، برج چیزی است که شما از دور می‌بینید و همه چیز آن عیان است، بنابراین اسلام مخالف حضور بانوان نیست مخالف تبرج و هرج و مرج فکری و اخلاقی است، با اینکه زن مرکز التذاذ و لذت جویی بشود با آن مخالف است و در بقیه امور مخالفتی ندارد.

وی به تشریح هدف اسلام از تشکیل خانواده پرداخت و گفت: امروز به فضل خدا در گام دوم انقلاب به سمت تشکیل دولت مهدوی در حرکت هستیم و زیر ساخت و بستر اصلی آن توسط بانوان انجام خواهد شد، از این روی نقش مهم و کلیدی بانوان غیر قابل انکار است، اسلام می‌خواهد خانواده‌ای تشکیل شود که در آن خانواده به کمالات برسد.

وی یادآور شد: همه شخصیت‌های بزرگ عالم اعم از شخصیت‌های دینی، فرهنگی، علمی و هنری در بستر خانواده رشد کردند.

امام جمعه کرج، زن را لنگر اصلی خانواده دانست و اظهار کرد: این زن است که می‌تواند امام خمینی(ره) و سردار سلیمانی‌ها را پرورش بدهد.

وی خطاب به دختران حاضر در جلسه خاطرنشان کرد: دختران عزیزم بر شما لازم است که به این‌ مسائل توجه داشته باشید و جایگاه خود را قدر بدانید و به سادگی از دست ندهید.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha