دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام عباس رفعتی نائینی

حوزه/ استاد حوزه، تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر امر تبلیغ را امری کاملا حکیمانه توصیف کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خصوص بیانات مقام رهبری در جمع مبلغان گفت: پس از چند سال مقام معظم رهبری در دیدار با مبلغین پیش از محرم و صفر که موسم تبلیغ است این دیدار را رقم زدند که از بزرگواری ایشان نسبت به حوزویان و مبلغان دین کمال تشکر و تقدیر را داریم.

وی افزود: ایشان در این دیدار رهنمود فرمودند که اولویت اول و کارویژه حوزه، امر تبلیغ است. ایشان تبیین کردند که اگر بخواهیم دین پیاده شود، باید تبلیغ کنیم. اگر بخواهیم رسالت انبیا را انجام دهیم طبق آیات قرآن کریم که ایشان به خوبی اشاره کردند رسالت انبیا بلاغ مبین است.

وی ادامه ادا: اگر بخواهیم شرایط زمان را در نظر بگیریم که دشمن یک جنگ شناختی و ترکیبی و شبیخون و تهاجم فرهنگی را علیه اسلام و دین و مذهب دارد این هم دلیل سومی است که اولویت اول تبلیغ باشد.

این استاد حوزه بیان کرد: این مسئله به این معنی نیست که کار حوزه، آموزش و پژوهش نیست، بلکه به این معنی است که آموزش و پژوهش برای تبلیغ است. یعنی در ابتدا کار ما "یتفقهوا فی الدین" که آموزش و پژوهش است برای امر تبلیغ است.

وی گفت: اولویت اول کارویژه حوزه و طلاب و روحانیون به این معنی است که آموزش و پژوهش زمینه را برای تبلیغ فراهم می کند. لذا در رهنمود آخر بیان کردند که همه اینها برای این امر است که حوزه باید محتوای تبلیغ بدهد و راهبرد و شیوه نوین تبلیغی ارایه کند و مبلغ تربیت نماید.

استاد حوزه بیان کرد: وقتی از محتوای تبلیغی سخن می گوییم یعنی از یک امر پژوهشی صحبت می کنیم. ایشان به حق گفتند، اگر ما در تبلیغ کوتاه بیاییم اسلام و دین به انزوا و حاشیه می رود.

وی گفت: این نکته را ایشان با سه دلیل اثبات کردند. نخست اینکه ما باید دین را احیا کنیم و دین را به مردم برسانیم و دین با تبلیغ اقامه می شود. دوم اینکه این کار رسالت انبیای الهی است و سوم اینکه اقتضای زمان ما را به این نقطه می رساند که اولویت اول تبلیغ است و آموزش و پژوهش مقدمه تبلیغ بلیغ و موثر و تمدنی و تمدن ساز است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha