دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه خوی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم خانی گفت: عضویت رسمی جمهوری اسلامی ایران در پیمان همکاری‌های شانگهای، نقطه آشکارساز سیاست خارجی پویا، چند وجهی و متوازن کشورمان در نظام بین‌الملل محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم‌خانی امروز در خطبه های نماز جمعه خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به سیر تاریخی حجاب‌ ستیزی در ایران، اظهار داشت: استعمار از مدت‌ها قبل تر از رضا خان، برنامه‌ریزی جدی برای ساختارشکنی اجتماعی و فرهنگی در کشورهای اسلامی مانند ایران، انجام داده بود و غرب برای نابودی مانع بزرگ خود یعنی آموزه‌های وحیانی دین، دو روش «نسخ» و «مسخ» را سرلوحه کار خود در ایران قرار داد.

وی اظهار کرد: در روش نسخ اعلام می‌کند که دین اساساً نسخ شد و عصر دین‌داری به پایان رسید و بشر به دین نیازی ندارد، همچنان‌که سران دو فرقه ضاله بابیت و بهائیت پس‌ از طرح آیین خود گفتند که دین اسلام نسخ شده و دوره اسلام به‌سر رسیده است. سپس چارچوب‌ها را نیز به هم زدند، حدود محارم را از میان برداشتند، پاک، نجس، حلال و حرام را نادیده گرفتند و مرزبندی‌ها را به هم ریختند.

امام جمعه خوی تصریح کرد: در سیاست مسخ، وارونه جلوه دادن تعالیم دینی مدنظر است که در قالب مسائل خرافی یا با اظهار این‌که باید روایتی امروزی و مدرن از دین اسلام داشته باشیم، مفاهیم آن را مسخ می‌کنند و در این میان حجاب را نیز کنار می‌زنند.

وی ادامه داد: استعمار وقتی وارد کشورهای اسلامی شد متوجه گشت که نیمی از جمعیت این کشورها، یعنی زنان با پوشش حجاب در جامعه حضور می‌یابند و همین مسأله مانع رسوخ فرهنگ غربی در جوامع اسلامی می‌شد و لذا غرب تصمیم گرفت این سنگر را از بین ببرد و بنابراین به برنامه‌ریزی گسترده برای مبارزه با حجاب دست زد.

حجت الاسلام قاسم‌خانی در ادامه به تاثیر فرقه‌های نوظهور در کشف حجاب و ساختارشکنی فرهنگی، دینی و اجتماعی در ایران اشاره کرد و افزود: فرقه ضاله بهائیت یکی از فرقه هایی است که لاابالی گری را در ایران کلید زد و همچنین در دوره مشروطه توسط افراد غیر مسلمان در راس نشریات هجوم گسترده علیه موضوعهای دینی آغاز گردید و در این میان به حجاب نیز حمله شد.

وی گفت: برنامه از پیش‌ تعیین ‌شده‌ای برای نابودی حجاب در ایران به‌منزله اقدام اولیه و آغازین برای سقوط خانواده و برهنگی زنان طراحی شده بود که روشنفکران، شاعران و نویسندگان هم به پیشبرد آن کمک می‌کردند.

امام جمعه خوی عنوان کرد: از سال ۱۲۹۳ یعنی ۶ سال پیش از کودتا در ایران، استعمار به این دیدگاه رسید که برای اصلاح ایران از منظر آنان باید دیکتاتوری در این کشور روی کار آید و ما باید با استفاده از مشت آهنین مسائل ایران را سر و سامان بدهیم و در این راستا رضا شاه را برای برچیدن اسلام و تشییع در ایران بر سر کار آوردند.

امام جمعه خوی در ادامه به سالروز تاسیس شورای نگهبان اشاره کرد و بیان داشت: شورای نگهبان جایگاهی بی بدیل و راهبردی در نظام اسلامی دارد و به‌همین جهت یکی از نهادهایی است که بیشترین هجمه‌های دشمن را به‌خود اختصاص داده است و از زمانی که این نهاد تأسیس شد جریان‌ها و عناصر مخالف با حاکمیت دینی با آن مخالفت کردند.

وی در ادامه با اشاره به عضویت ایران در سازمان شانگهای گفت: عضویت رسمی جمهوری اسلامی ایران در پیمان همکاری‌های شانگهای، نقطه آشکارساز سیاست خارجی پویا، چند وجهی و متوازن کشورمان در نظام بین‌الملل محسوب می‌شود.

حجت الاسلام قاسم‌خانی تصریح کرد: نگاه به شرق به معنی هم‌افزایی راهبردی میان ایران، روسیه و چین در برابر تهدیدات مشترک غرب بر خلاف آنچه غربی‌ها سعی در القاء آن دارند، مفهومی کاملا متضاد با مفاهیمی مانند وابستگی به شرق بوده و اتفاقا برگرفته از قدرت بازیگری بین‌المللی کشورمان در قالب سیاست خارجی متوازن است.

وی تاکید کرد: عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای به طور طبیعی منجر به نارضایتی و وحشت طرف غربی شده و تبلور خشم و شانتاژ رسانه‌های غربی و ضد انقلاب نیز در همین راستا قابل تفسیر است. بدون شک آنچه در جریان اعلام رسمی عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای رخ داد، نقطه عطفی در سیاست خارجی متوازن جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که با اصل قرار دادن تأمین منافع ملی توانسته فضا را برای انتفاع حداکثری در این خصوص فراهم آورد.

حجت الاسلام قاسم‌خانی در ادامه با اشاره به اهمیت راهبردی سفر رئیس جمهور به قارّه آفریقا نیز گفت: دیپلماسی متوازن دولت سیزدهم با سفر رئیس جمهور به سه کشور آفریقایی، بیش از پیش رخ می‌نمایاند و حکایت از فرصت‌های جدّی و دستاوردهای بیشتر برای ایران اسلامی دارد.

امام جمعه خوی بیان کرد: تجارت دریا، یکی از موضوعات مورد توجه ایران طی سال‌های اخیر بوده و کشور ساحلی کنیا با قرارگیری در ضلع شرقی قاره آفریقا، می‌تواند ظرفیتی برای ایجاد خطوط منظم کشتیرانی در کشورهای ضلع شرقی ایجاد کند و ارتباط با کشورهای غربی و شمالی قاره آفریقا را فعال کند.

وی بیان داشت: اوگاندا نیاز ضروری به واردات دارو و نفت دارد و زیمبابوه دارای ظرفیت ویژه‌ای به‌لحاظ معدنی است ولذا آفریقا برای ایران فرصت‌های متعدد سرمایه‌گذاری و سودآوری دارد و می تواند مقصد صادرات صنایع مختلف ما باشد. از طرف دیگر بسیاری از نیازهای ما را نیز تأمین می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha