چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام و المسلمین جهانگیری  رئیس دانشگاه علوم اسلامی  رضوی

حوزه /حجت الاسلام والمسلمین جهانگیری از برگزاری موفق آزمون ورودی دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد و افزایش ۲۰ درصدی داوطلبان مقطع ارشد و دکتری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، حجت الاسلام والمسلمین محسن جهانگیری، رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی پیرامون آزمون این دانشگاه، اظهار داشت: آزمون ورودی اختصاصی دانشگاه رضوی با موفقیت در ۱۲ شهر مشهد، تهران، تبریز، اصفهان، اهواز، قم، شیراز، همدان، کرمان، ساری، بیرجند و تربت حیدریه با ۱۶ حوزه امتحانی برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد افزود: ۲۶۸۲ نفر برای این آزمون داوطلب شدند که از این تعداد بانوان شرکت کننده برای پردیس خواهران دانشگاه رضوی ۳۵۹ نفر بودند در حالی که سال گذشته تعداد ۲۸۸ نفر ثبت نام داشتیم و این نشان از اقبال بیشتر نسبت به قبل است.

وی ادامه داد: ۲۳۲۳ آقا متقاضی ورود به دانشگاه رضوی بودند تا از فضای علمی فرهنگی و امکانات رایگان این مجموعه حوزوی دانشگاهی در کنار مضجع شریف علی بن موسی الرضا علیه السلام بهرمند شوند.

جهانگیری ادامه داد: از مجموع ثبت نام کنندگان ۶۳۳ نفر برای کارشناسی ارشد و ۲۷۳ نفر برای دکتری و باقی مانده برای مقطع کارشناسی به تفکیک ۱۲۲۴ نفر دیپلمه و ۵۵۲ نفر طلبه در این آزمون شرکت کردند.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد افزود: استقبال از مقطع ارشد و دکتری در مقایسه با سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته و در سطح کارشناسی تفاوتی نداشته است.

وی ادامه داد: از مجموع شرکت کنندگان در آزمون تعداد ۳۸۶ نفر کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت نکردند و در این آزمون حاضر نبودند که این آمار در مقایسه با سال قبل کاهش داشته است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد ظرفیت پذیرش در مقطع کارشناسی ۲۲۱ نفر که به ازای هر رشته بین ۲۵ تا ۳۰ نفر متغیر است.

وی افزود: در مقطع ارشد ۱۱۸ نفر ظرفیت داریم که به ازای هر رشته ۱۰ تا ۱۲ نفر می شود و در مقطع دکتری به تعداد ۱۹ نفر به ازای هر رشته ۳تا ۵ نفر پذیرش می شوند. در مجموع ظرفیت پذیرش کل مقاطع ۳۵۸ نفر می باشد که به دلیل حساسیت در پذیرش به لحاظ ظرفیت علمی داوطلب و آمادگی قرار گرفتن در برنامه علمی پژوهشی فشرده دانشگاه به تعداد ۲۵۰ نفر از ظرفیت بسنده می شود.

جهانگیری اظهار کرد: سال گذشته ۱۹ مرکز در ۲۳ واحد برای برگزاری آزمون ورودی فعالیت داشتند اما امسال ۱۲ مرکز در ۱۶حوزه امتحانی مشارکت داشتند که به دلیل تجمیع برخی مراکز پایین تر از حد نصاب ثبت نام که وجود حداقل ۵۰ داوطلب بوده، در کاهش هزینه های برگزاری آزمون نیز صرفه جویی داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد افزود: قبلا نظرسنجی از دواطلبان در دو موضوع شناخت نسبت به دانشگاه و دیگری برگزاری آزمون، به صورت کاغذی بوده که این روش در سال های اخیر در دو مرحله به صورت سیستمی تبدیل شده تا برای دریافت گزارش دقیق تر و نیز کاهش هزینه در کاغذ و چاپ صرفه جویی شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha