جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
نمازجمعه بوشهر

حوزه / امام جمعه موقت بوشهر با تأکید بر اینکه همه موظفیم در برابر بدعت‌ها و معضلات فرهنگی اقدام کنیم، گفت: همه مسئولیم تا این فرهنگ الهی را حفظ کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، نماز جمعه امروز بوشهر با حضور اقشار مختلف مردم بوشهر به امامت حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اسماعیلی امام جمعه موقت بوشهر در مصلای جمعه بوشهر برگزار گردید.

امام جمعه موقت بوشهر در خطبه اول با توصیه مردم به تقوای الهی، اظهار داشت: روزهای پایانی ماه ذی الحجه را سپری می‌کنیم، ماه امامت و ولایت، ماه اعیاد بزرگ الهی، ماه با عظمت‌ترین عید خداوند متعال، ماه فضایل آسمانی اهل بیت، ماه نزول آیات ولایت و ماه اتمام نعمت و اکمال دین، ماه فضایلی چون نزول سوره هل اتی.

وی افزود: امروز ۲۵ ذی الحجه هم که فضیلت دیگری از فضایل اهل بیت بر همگان آشکار شد، روز نزول سوره هل اتی در شأن خانواده امیرالمومنین روزی که ایثار پر برکت این خانواده آسمانی نمایان شد.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی یادآور شد: امروز روز خانواده و همچنین روز تکریم سالمندان است، محکمترین بنا در اسلام و سنگ زیرین همه مسائل اجتماعی، خانواده است و جبهه مقابل هم با تمام ظرفیتش می‌خواهد این بنا را از بین ببرد.

امام جمعه موقت بوشهر افزود: سیل خانمان برانداز غرب را ببینید اساس خانواده را نشان گرفته، این راهپیمایی‌های عجیب و غریب که انسان شرم دارد اسمش را هم به زبان بیاورد، همه گویای این واقعیت است که این سیاستمداران خبیث قرار است چنین اتفاقاتی را در کل دنیا رقم بزنند.

وی با تأکید بر حفظ سنت‌ها و تکریم اعضای خانواده، اظهار کرد: سنت تکریم بزرگتر، سنت فرزند پروری خانواده، سنت حل مسائل خانواده بر اساس قرآن، سنت حکمیت خانواده در مسائلی که بین همسران به وجود می‌آید، سنت عفاف در خانواده و سنت ایثار و از خودگذشتگی باید حفظ شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، با توصیه به مسئولین، تأکید کرد: همه دستگاه‌ها برای تعالی خانواده، برای سر زندگی خانواده، برای ارتقاء سطح آگاهی خانواده و برای اقتصاد و معیشت و حفظ این نهاد مقدس تلاش کنند که غرب بی‌رحمانه خانواده را آماج حملات خود قرار داده است.

امام جمعه موقت بوشهر در خطبه دوم نماز جمعه این هفته به سخنان رهبر معظم انقلاب در بین حوزویان و مبلغین و مبلغات اشاره کرد و گفت: اظهار نگرانی امام خامنه‌ای درباره امر تبلیغ دین که یکی از رسالت‌های اساسی حوزه‌های علمیه است و توجه به این مساله که حفظ ایمان جامعه و زندگی مومنانه، معنای نظام اسلامی است و نظام اسلامی بدون جامعه ایمانی بی معنی خواهد شد.

وی بیان کرد: اگر در یک کلام بخواهیم اثر استحاله فرهنگی را در جامعه اسلامی بیان کنیم، باید به جامعه صدر اسلام و دوران بعد از پیامبر اسلام(ص) اشاره کنیم که یک قلم اثر استحاله فرهنگی آن، شهادت مظلومانه فرزند مکرم پیامبر و اسارت اهل بیت ایشان ۵۰ سال بعد از رحلت پیامبر بود.

وی به چند نمونه تاریخی از این استحاله در کلمات سید الشهداء(ع) و امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: امام حسین(ع) نامه‌ای به مردم بصره و دعوت برای قیام دارند که توسط سلیمان بن ابا رزین فرستاده شد و تأکید شد که سنت‌ها مرده ی بدعت‌ها زنده شده و این یعنی استحاله فرهنگی.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به روایتی از حضرت امام سجاد(ع) که فرمودند، در زمانی که حکم خدا را و حدیث رسول الله را مسخره می‌کنند، این یعنی استحاله فرهنگی، یعنی شکست قبح گناهان بزرگ، عادی شدن گناهان و ترویج معاصی و این کاری است که امروز دشمنان و پیاده نظام و پادوهای آنان شبانه روز برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی در بخش دیگر با تأکید بر اینکه همه موظفیم در برابر بدعت‌ها و معضلات فرهنگی اقدام کنیم، تأکید کرد: همه مسئولیم تا این فرهنگ الهی را حفظ کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی، مساله عفاف و حجاب را حکم خداوند دانست و یادآور شد: حکم خدا را کوچک نشماریم، چرا که محل رخنه دشمن برای از بین بردن ارزش‌های اسلامی و ترویج نیات شوم دشمنان است.

امام جمعه موقت بوشهر، مسئولیت همه دستگاه‌ها و مومنین در امر تبلیغ را گوشزد کرد و گفت: گرچه خطاب مساله تبلیغ و نکات کاربردی آن، حوزه‌های علمیه هستند، ولی همه دستگاه‌ها با استفاده از ظرفیت تبلیغ حوزه علمیه باید به صحنه بیایند و موقعیت‌های تبلیغی را فراهم کنند، همچنین هیئات امنا، مسئولین مرتبط با مساجد برای حضور طلاب در مساجد باید تلاش کنند.

وی با تشکر از برگزار کنندگان جشن‌های خیابانی غدیر، اظهار کرد: از مردم و نهادهای مردمی در برپایی جشن تاریخی غدیر در سراسر استان و دستگاه‌هایی که شرایط را فراهم کردند تشکر می‌کنم، کار بسیار بزرگی صورت گرفت، هرجایی که کار به مردم سپرده شود موفقیت‌های زیادی به دست می‌آید و این نشان از معرفت دینی و عمق ارادت مردم به اهل بیت(ع) دارد که در سال‌های آینده با مشارکت هرچه بیشتر باید برغنای آن افزود.

مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر تصریح کرد: یک روی دیگری که این جشن میلیونی نشان داد، عصبانیت دشمنان از شادی مردم ایران بود و خیلی سعی کردند این کار بزرگ را به حاشیه ببرند.

امام جمعه موقت بوشهر به تشریح سفر رییس جمهور به قاره آفریقا پرداخت و بیان کرد: سفر رییس جمهور به قاره آفریقا، استفاده از فرصت‌های زیاد در این کشورها از جمله صنعت، کشاورزی، ذخایر معدنی و توسعه روابط با کشورهای مختلف را به همراه داشته است.

مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر با یادآوری ۲۶ تیر سالروز تأسیس نهاد شورای نگهبان، خاطرنشان کرد: این نهاد مستحکم انقلاب که در وهله اول حافظ اسلامیت و در وهله دوم حافظ قانون اساسی جمهوری اسلامی است، یکی از نقاط درخشان نظام اسلامی می‌باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha