سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تراشیون

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین تراشیون با بیان اینکه دوره بازنشستگی و سالمندی، دوره سالم مندی است، گفت: در این دوره باید تلاش کنیم که زندگی ما رشد کند و بهتر از قبل باشد؛ باید مدیریت کنیم که اگر مشکلاتی در قبل بوده، الان شرایط بهتر شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلیرضا تراشیون در مراسم گرامیداشت و تکریم بازنشستگان جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها که در سالن اجتماعات ساختمان شهید بهشتی(ره) برگزار شد، عنوان کرد: ما امروز خانواده ها دچار آسیب هایی هستند که بخشی از علت آن، تغییر سبک زندگی است.

کارشناس مباحث خانواده اظهار داشت: برخی از نشانه ها در محیط خانه خوشایند نیست و اگر در خانه مسائلی دیده شود، هشدارهایی در زندگی است که باید رویکرد خود را در خانه و خانواده تغییر دهید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تراشیون افزود: اگر دیدید آقایان با خانم های خود میل به صحبت ندارند، نشانه های خوبی نیست. اگر زن و شوهر با هم قهر می‌کنند، خطری است که باید به آن توجه کرد.

وی بیان داشت: در روایت داریم وقتی زن و مرد غریبه در یک مکان هستند، نفر سوم شیطان است؛ زن و شوهر هم وقتی تنها باشند نفر سوم شیطان است که می خواهد آنها را از هم دور کند. شیطان، زندگی ما را رها نمی کند که باید مراقب بود.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: سومین نکته، تهدید است که برخی همسران یکدیگر را به طلاق، فرار، قتل و غیره تهدید می‌کنند و این یک هشدار است. همچنین تفکیک در زندگی مشترک آسیب و خطر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تراشیون اضافه کرد: ناله و نفرین کردن یکی دیگر از هشدارها در زندگی است که نباید سوهان روح یکدیگر باشیم. همچنین زدوخورد در خانه یکی دیگر از هشدارهاست، چنانچه در نظام خانوادگی دینی زدوخورد زن و شوهر پذیرفته شده نیست.

وی خاطرنشان کرد: دوره بازنشستگی و سالمندی، دوره سالم مندی است که باید زندگی ما رشد کند و بهتر از قبل باشد؛ باید مدیریت کنیم که اگر مشکلاتی در قبل بوده، الان شرایط بهتر شود.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت توصیه کرد: در زمان بازنشستگی زیاد در خانه نباشید، گاهی فرد با زیاد ماندن در خانه، عزت خود را از دست می دهد. برخی بازنشستگان پس از بازنشستگی، فعالیت های اجتماعی را شروع می‌کنند و تجربیات خود را در فعالیت های عمومی و اجتماعی به کار می گیرند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تراشیون در ادامه به برخی نکات مورد توجه برای بازنشستگان و همسرانی که زمان بیشتری را در خانه هستند، اشاره کرد و افزود: در فضای خانه، زن و شوهر که زمان های بیشتری را در خانه هستند باید به چند نکته توجه کنند، از جمله اینکه تا می توانید به هم محبت کنید و محبت را بپذیرید که هم محبت کننده و هم محبت شوند آرام می‌شود.

وی با اشاره به سیره زندگانی حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، نکاتی را جهت افزایش محبت میان زوج ها بیان کرد.

کارشناس مباحث خانواده همچنین به ارتباط و محبت کلامی میان زن و شوهر اشاره و توصیه کرد: احترام همدیگر را نگه دارید، قرارهایی برای زیارت، سیاحت و سفرها داشته باشید و بیشترین انرژی خود را برای همدیگر بگذارید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha