یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جلسه شورای معاونین حوزه

حوزه/ آیت الله اعرافی گفت: ما باید خودمان را مخاطب فرمایشات رهبری بدانیم و از حواشی بپرهیزیم و با برنامه ریزی و به صورت جهادی وارد عرصه شویم. باید تبلیغ به معنای عام را به مثابه روح سایر اجزای حوزه تصویر کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در جلسه شورای معاونین حوزه، به تبیین معنای تبلیغ پرداخت و آن را به دو بخش قسمی و مقسمی تقسیم کرد و بیان داشت: تبلیغ قسمی، معنای خاص از تبلیغ است که تا کنون در حوزه‌های علمیه بیشتر مورد توجه بوده و در چند سال گذشته نیز در این رابطه تلاش‌های خوبی صورت گرفته است؛ از جمله در سند چشم انداز و منشور حوزه‌های علمیه توجه ویژه‌ای به امر تبلیغ شده است.

وی ادامه داد: همچنین نظام جامع تبلیغ تدوین شده و در درختواره نیز حدود ۵۰ گرایش و ۲۵ مهارت برای تبلیغ دیده شده است. در این زمینه علاوه بر مجتمع تبلیغ قم، در استانها نیز رشته تبلیغ پایه‌ریزی شده است.

آیت الله اعرافی خاطر نشان کرد: در کنار تبلیغ قسمی، تبلیغ مقسمی است که به مفهوم عام و موسع تبلیغ اشاره دارد و در نگاه رهبری معظم انقلاب نیز این مفهوم عام و موسع بیشتر مد نظر بوده است.

مدیر حوزه های علمیه افزود: ما باید خودمان را مخاطب فرمایشات رهبری بدانیم و از حواشی بپرهیزیم و با برنامه ریزی و به صورت جهادی وارد عرصه شویم. باید تبلیغ به معنای عام را به مثابه روح سایر اجزاء حوزه تصویر کنیم.

آیت الله اعرافی تأکید کرد: لازم است تمام بخش‌ها پیوستی جامع و فراگیر نسبت به تبلیغ تهیه نموده سیاست‌ها و اقدامات خود را در این زمینه معرفی نمایند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا در نظام ارزشی حوزویان تبلیغ جایگاه ویژه‌ای یابد و اساتید و پژوهشگران نسبت به تبلیغ دغدغه بیشتری پیدا کنند.

لازم به ذکر است: در این جلسه، معاونین و مدیران بخش‌های مختلف حوزه دیدگاه‌ها و ایده‌های پیشنهادی خود را در رابطه با تحقق منویات مقام معظم رهبری در عرصه تبلیغ بیان نمودند.

تبلیغ به مثابه روح سایر اجزاء حوزه است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha