شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان یزد گفت: حیا و شرم از جمله مواردی است که باید در جامعه رعایت شود و جامعه‌ای که علیه شرم و حیا اعلام جنگ کند دشمن زنان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد شمس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، با اشاره به اینکه پوشش یا حجاب عنوانی است که نه در دین اسلام بلکه در همه ادوار تاریخی و دینی به آن اشاره شده است، اظهار کرد: در زمینه مسئله حجاب پرسش‌هایی مطرح است که آیا حجاب و آزادی از حجاب جزوی از حقوق شهروندی است؟ و آیا حجاب با آزادی حقوق یک شهروند منافاتی دارد؟

وی افزود: در ابتدا تعریف کلی از کلمه «حق» باید داشته باشیم که به معنای راستی و درستی است و باید بدانیم که حق از جمله مواردی است که باعث رشد و تعالی یک جامعه می‌شود.

مدیر حوزه علمیه استان یزد ادامه داد: ما یکسری حقوق داریم که براساس جامعه تعیین می‌شود. درواقع جامعه‌ای رو به تعالی و رو به رشد است که این حقوق را معین کند. ژان ژانک روسو نظریه‌پرداز فرانسوی بیان می‌کند که شبیه شدن زنان به مردان باعث تسلط مردان به زنان می‌شود، مردان پوشش خاص خود دارند و اگر زنان هم بخواهند همان پوشش را به همان شکل داشته باشند، این منجر به آزادی برای زنان است. همچنین ویکتورهوگو از آزادی زنان با عنوان بردگی یاد می‌کند و می‌گوید خیلی سال است که بردگی در اروپا از بین رفته، اما بردگی در اروپا همچنان ادامه دارد و بر زنان تحمیل می‌شود و نامش فحشاست.

وی با بیان اینکه این سبک آزادی منجر به فحشا می‌شود تصریح کرد: این آزادی ظاهری منجر به فحشا می‌شود، البته شاید برخی‌ها منکر این بحث شوند، اما صاحبان حجاب عفاف و حیا دارند. گاندی در پاسخ به نوع آزادی زنان می‌گوید؛ زن هرگاه که درصدد آزادی برآمد مورد خطر جدیدی قرار گرفت و بازیچه و وسیله هوس رانی مردان شد، من ترجیح می‌دهم نسل انسان نابود شود تا اینکه بماند و با تبدیل شدن زن یا ظریفترین مخلوق الهی به شهوت از هر حیوانی پست تر گردد.

شمس با اشاره به نظر فمینیست‌ها در کتاب «فمینیست در آمریکا» تصریح کرد: در کتاب فمنیست در آمریکا آمده وقتی به زن اجازه دادیم هر کاری کند و حجاب هم آزاد باشد آزار جنسی و مزاحمت‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند، در واقع جامعه‌ای که علیه شرم و حیا اعلام جنگ کند دشمن زنان است.

وی افزود: ما منکر حقوق زنان نیستیم، اما حق به این معناست که ما نباید در حیطه این آزادی که پیدا کردیم نسبت به دیگران تعدی و تجاوز داشته باشیم. اگر خانمی حجاب خود را رعایت نکند و با پوششی بسیار نامناسب از خانه بیرون بیاید، جوانی که او را می بیند ممکن است منحرف شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha