شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دوره تابستانه مدرسه علمیه امام خمینی (ره) یزد

حوزه/ کلاس معرفت به اباعبدالله الحسین علیه السلام با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس در دوره تابستانه طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، امروز چهارشنبه ٢٨ تیرماه ١۴٠٢ با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد در دوره تابستانه طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کلاس معرفت به اباعبدالله الحسین علیه السلام برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس با بیان این مطلب که ماه رمضان و محرم، زمان مهمانی خداست، عنوان کرد: اگر ما را برای مهمانی ای دعوت کنند خود را آماده می سازیم و لذا باید خود را برای ماه مهمانی خدا هم آماده کنیم.

استاد حوزه علمیه یزد تشریح کرد: آماده شدن برای ماه محرم از طریق مطالعه پیرامون قیام امام حسین علیه السلام، معرفت به امام(ع) و همچنین خواندن مقتل می باشد.

وی در ادامه افزود: شناخت خود امام (ع) را میتوان در بخش های مختلف زندگی ایشان دنبال کرد، در هنگام تولد، زمان کودکی در کنار پیامبر، زمان نوجوانی در کنار امیرمؤمنان علی علیه السلام، زمان جوانی امامت امام حسن (ع) و زمان امامت حضرتشان که به دو بخش قبل از یزید(ل) و بعد از یزید علیه العنه تقسیم می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس با بیان اهمیت زیارت امام حسین علیه السلام عنوان کرد: در روایت آمده است که اگر کسی بتواند به زیارت اباعبدالله الحسین(ع) برود و نرود مورد عاق اهل بیت واقع می شود. البته زیارت حضرت اباعبدالله(ع) در روایات به دو شکل زیارت قبر مطهر حضرت و زیارت سیدالشهدا علیه السلام تقسیم می شود که در بخش دوم منظور زیارت حضرت از هرکجا می باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha