دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1098494
۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
پتروشیمی گچساران

با حضور رئیس جمهور مجتمع پتروشیمی گچساران به عنوان بزرگترین پروژه صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی بعد از افتتاحیه سد چمشیر که در قالب دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت، در ادامه برنامه‌های این سفر ضمن بازدید از مجتمع پتروشیمی گچساران، دستور بهره‌برداری رسمی از این پروژه بزرگ صنعتی استان را صادر کرد.

این پروژه با اعتبار ۱.۳میلیارد یورو یکی از مهم‌ترین پروژه‌های وزارت نفت در سفر استانی رئیس جمهور به استان کهگیلویه بویراحمد است، پروژه‌ای که با رویکرد توسعه‌ای دولت سیزدهم در دو سال اخیر جان دوباره‌ای گرفت و به انتظار ۱۷ ساله مردم شهرستان گچساران پایان داد.

ظرفیت تولید این مجتمع پتروشیمی که ۸۳ درصد قطعات و تجهیزات آن توسط شرکت‌های داخلی ساخته شده، سالانه یک میلیون اتیلن و ۸۴ هزار تن C۳+ است.

در طول عملیات راه‌اندازی بیش از ۳۰۰۰ نفر که عمدتاً از نیروهای بومی بودند، در این مجموعه مشغول فعالیت شدند و پس از بهره‌برداری نیز یک هزار نفر در این پروژه مشغول به کار می‌شوند.

همچنین در راستای کمک به حل مسأله ناترازی فصلی و پایداری شبکه گاز کشور، عملیات اجرایی طرح ذخیره‌سازی میدان گازی مختار در کهگیلویه و بویراحمد نیز با دستور رئیس جمهور آغاز شد.

روند تولید در پتروشیمی گچساران به صورت زنجیره‌ای است و مجموعه‌های پایین دستی را درگیر فعالیت می‌کند.

رئیسی در مراسم افتتاح پتروشیمی گچساران ضمن تقدیر از مسئولان و دست‌اندرکارانی که در راه‌اندازی این پروژه نقش داشتند، گفت: امروز در جهت رشد تولید و اشتغال و ما می‌توانیم گام بزرگی برداشته شد

رئیس جمهور ایران در مراسم افتتاح پتروشیمی گچساران با بیان اینکه این پروژه ارزش افزوده ایجاد می‌کند و جلوی خام فروشی را می‌گیرد، گفت: ایجاد اشتغال و رشد تولید از دیگر ویژگی‌های این پروژه عظیم است.

رئیسی با بیان اینکه امروز نشان دادیم کارها به نتیجه می رسد گام بزرگی برداشته شد این حرکت را اقدامی جهت امیدواری مردم عنوان کرد.

رئیس جمهور ضمن تشکر از اقدامان وزارت نفت تصریح کرد: روند تولید در پتروشیمی گچساران به صورت زنجیره‌ای است و مجموعه‌های پایین دستی را درگیر فعالیت می‌کند.

رئیسی با بیان اینکه این پروژه ارزش افزوده ایجاد می‌کند و جلوی خام فروشی را می‌گیرد، افزود: ایجاد اشتغال و رشد تولید از دیگر ویژگی‌های این پروژه عظیم است.

وی ایرانی بودن این پروژه را از دیگر ویژگی‌های مهم آن دانست و تصریح کرد: مهندسین ایرانی این پروژه را با ابزار ایرانی به نتیجه رساندند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha