یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1098568
۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸
تکریم از ۵ میاندار هیأت مذهبی در قم

حوزه/ در آستانه ماه محرم، رویداد «مقام مجنون» در راستای نکوداشت و تکریم پیرغلامان حسینی با محوریت ۵ میاندار پیشکسوت هیأت‌های مذهبی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در آستانه ماه محرم، رویداد «مقام مجنون» در راستای نکوداشت و تکریم پیرغلامان حسینی با محوریت ۵ میاندار پیشکسوت هیأت‌های مذهبی در قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش: در این رویداد معنوی که روز دوشنبه توسط بنیاد دعبل خزاعی برگزار شد تعدادی از مسئولان نهادهای فرهنگی و مردمی با حضور در منزل پیرغلامان حسینی از مجاهدت و اخلاص میانداران هیأت‌های مذهبی تجلیل کردند.

قاسم شبانی با بیش از ۷۰ سال سابقه میانداری، محمدحسین مومن متولی هیأت سینه‌زنی «دور» که به مدت دو ماه هر شب در یکی از مساجد یا حسینیه‌ها عزاداری می‌کنند با بیش از نیم قرن میانداری، سید ابوالفضل حسینی‌فرد میاندار هیأت سادات چهل اختران با ۴۰ سال سابقه میانداری، اصغر خجسته‌خیر جانباز دفاع مقدس و سابقه میانداری در جنگ تحمیلی و علی ترابیان با بیش از نیم قرن سابقه میانداری از پیشکسوتان هیأت‌های مذهبی هستند که امروز مورد تقدیر قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام مرتضی‌ شعبان‌زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی قم در این آئین با اشاره به اهمیت ثبات قدم و استقامت در دینداری اظهار داشت: سرمایه محبت به اهل بیت(ع) و دینداری نسل جوان ماحصل مجاهدت پیشکسوت‌های هیأت‌های مذهبی است.

وی افزود: میاندار کسی است که میدان‌داری می‌کند؛ به برنامه‌ها رونق، نظم و شکوه می‌دهد؛ عامل انتقال محبت، جمع‌کننده و خط شکن است. بنابراین ما در همه بخش‌های زندگی از جمله در حوزه‌های اجتماعی، آئینی و... به میاندار نیاز داریم.

حجت‌الاسلام شعبان‌زاده با بیان اینکه میانداران هنرمند هستند، گفت: یکی از اسرار و رازهای ماندگاری عزای سیدالشهدا(ع) این است که اقامه عزا با هنر گره خورده است. میانداران با زمزمه‌ها، مقدمه‌سازی‌ها، همراهی کردن‌ها و به نطق‌آمدن خودشان هم هنرمندند و هم عامل انتقال محبت هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تأکید کرد: پیشکسوت‌های هیأت‌های مذهبی، معلمان جامعه و هویت‌ساز هستند و کسی که باهویت باشد در برابر ظلم و دشمنی‌ها تسلیم نمی‌شود.

حجت‌الاسلام شعبان‌زاده افزود: جامعه ما به مربی احتیاج دارد. پیشکسوت‌ها مربی جامعه هستند، بنابراین باید معرفی، تقدیر و تکریم شوند تا نسل آینده یاد بگیرند چگونه زندگی کنند.

استاد غلامرضا فلاح نماینده بنیاد دعبل خزاعی در قم نیز در حاشیه این آئین گفت: رویداد «مقام مجنون» در راستای نکوداشت و تکریم بیش از ۲۰۰ پیرغلام حسینی در سراسر کشور با محوریت میانداران پیشکسوت هیأت‌های مذهبی از ۱۷ تا ۲۷ تیرماه در استان‌های کشور برگزار می‌شود.

این شاعر آئینی افزود: در این آیین، از ۵ نفر از میانداران پیشکسوت حسینی با همراهی و همکاری مسئولان فرهنگی و ستایشگران اهل بیت(ع) با اهدای لوح تقدیر با امضای حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، اهدای نشان حبیب به عنوان سردار دفاع از اسلام در سال ۶۱ هجری و هدایای دیگر تجلیل شده‌اند.

فلاح با بیان اینکه این پیرغلامان با مشورت اعضای هیأت‌ها و بررسی سوابق انتخاب شدند، اظهار داشت: همه این پیرغلامان به دلیل داشتن سابقه طولانی در میانداری هیأت و دارابودن شاخصه‌های خاص گزینش شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha