یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ نشست خبری ستاد امر به معروف و نهی از منکر

حوزه/ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت: در هفته امر به معروف و نهی از منکر شعار محوری «امر به معروف و نهی از منکر، نهضت حسینی، جامعه متعالی» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر گرجی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم در جمع اهالی رسانه، اظهار کرد: اهل بیت(ع) امر به معروف و نهی از منکر را وسیله‌ای برای اصلاح جامعه می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در زمانی به دلیل احتمال خطرآفرین بودن امر به معروف و نهی از منکر از آن دوری کرده‌ایم، مطرح کرد: اباعبدالله(ع) برای عمل به امر به معروف نه تنها با تمام اهل بیت خود حرکت کرد بلکه سفر حج و مکه خود نیز را رها کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با بیان اینکه امام حسین(ع) این درس را به ما گفته است، عنوان کرد: به همین دلیل، از روز نخست ماه محرم تا هفتمین روز این ماه به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر معرفی شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه شاهدیم که گاهی در دهه اول محرم که ویژه امر به معروف و نهی از منکر است نیز از این عمل دوری می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین گرجی با اشاره به اینکه سخنرانان هیأت باید این شب‌ها به امر به معروف توجه بیش‌تری داشته باشند، خاطرنشان کرد: همچنین مدیحه‌سرایان نیز باید در این ایام اشعاری را زمزمه کنند که روح امر به معروف و نهی از منکر را در دل جامعه تقویت کند.

وی با بیان اینکه در این هفته شعار محوری «امر به معروف و نهی از منکر، نهضت حسینی، جامعه متعالی» است، تصریح کرد: همچنین برای هرکدام از روزها نیز به تناسب شعاری آماده شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم افزود: امیر به معروف و نهی از منکر سلامت سازمانی و افزایش بهره‌وری، امر به معروف و نهی از منکر مسئولیت پذیری و نظارت همگانی، امر به معروف و نهی از منکر عفاف و حجاب تحکیم خانواده، امر به معروف و نهی از منکر آموزش عمومی جامعه سالم، امر به معروف و نهی از منکر شهروند مسئول بهبود سرمایه اجتماعی، امر به معروف و نهی از منکر تشکل‌های مردمی و کنش‌گری موثر و قانون گرایی و نظم اجتماعی شعارهای روز نخست تا روز هفتم این هفته هستند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های متعددی در این ایام برای تقویت روح امر به معروف و اطلاع‌رسانی‌ها درنظر گرفته شده است، بیان کرد: آئین رونمایی از برنامه کاربردی ستاد من یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است اکه در این ایام برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین گرجی با بیان اینکه همایش روسا و دبیران شوراهای نهادهای حاکمیتی نیز در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور آیت الله سعیدی و استاندار قم نیز برگزار می‌شود، ابراز کرد: همچنین در نماز جمعه‌های سراسر استان، دبیران ستادها و شوراهای امر به معروف سخنران پیش از خطبه خواهند بود و میز خدمت را نیز برپا خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه همچنین برنامه‌هایی را نیز در صداوسیما خواهیم داشت، اظهار داشت: همچنین در شبکه رادیوی معارف اجرای یک مسابقه را خواهیم داشت که جوایز نفیسی برای آن درنظر گرفته شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با بیان اینکه در این ایام دو تجدید میثاق خواهیم داشت، مطرح کرد: یک تجدید میثاق در محضر حرم مطهر حضرت معصومه(س) خواهد بود و دیگری در مسجد مقدس جمکران خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در این ایام دیدارهایی با مراجع تقلید خواهیم داشت، عنوان کرد: همچنین دیدار با خانواده‌های شهدای امر به معروف و نهی از منکر خواهیم داشت که در استان قم ۹ شهید بزرگوار با این عنوان داریم.

حجت الاسلام والمسلمین گرجی با بیان اینکه تشکل‌های مردمی تجمعی را در این ایام خواهند داشت، خاطرنشان کرد: همچنین برنامه‌هایی برای هم‌افزایی بیش‌تر این افراد به عنوان بدنه مردمی امر به معروف و نهی از منکر خواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha