دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ دیدار مدیران و اساتید مدارس علمیه استان مرکزی با آیت‌الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه نشانه‌های هیئت تراز قم و انقلاب را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار با مدیر، اعضا و خادمین هیئت خادم الرضا(ع)، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت اباعبدالله(ع)، اظهار کرد: به عنوان یک شهروند و حوزوی از تمام شرکت‌هایی که پرچم امام حسین(ع) را بلند کنند، تشکر دارم.

وی ادامه داد: امیدواریم با همین شور و شوق و اخلاص و امید پیش رفته و امسال نیز مانند سنوات گذشته صحنه‌های بزرگی را خلق کنید.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه قم بیش از هزار و ۲۰۰ سال است که پرچم‌دار است، مطرح کرد: این موضوع ریشه در مهاجرینی داشت که به این شهر آمدند و مردم این شهر را شیفته اهل بیت(ع) کردند.

وی با بیان اینکه قم از همان قرن‌های نخست یک شهر اهل بیتی و قطب علم و اندیشه بوده است، عنوان کرد: قم یکی از شهرهای محدودی است که این جایگاه را دارد.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه هیچ‌گاه رشته عشق و علاقه به پیامبر(ص) و نسل‌های ایشان در نسل‌های مردم قم قطع نشده است، خاطرنشان کرد: در طی صد سال اخیر و چند دهه اخیر بعد از انقلاب اسلامی جایگاه منحصر به فردی پیدا کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با همت مردم و حوزه از این شهر برخاست، تصریح کرد: در این شهر حوزه‌ای رشد کرد و شکل گرفت که حوزه اول عالم اسلام است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه باید هویّت حسینی و انقلابی قم را در دل نسل‌های جدید جای دهیم، یادآور شد: این موضوع تضمین‌کننده امروز و فردای جامعه و نسل مردم قم است.

وی با بیان اینکه باید در راستای بازتاب وقایع قم اقداماتی صورت بگیرد، ابراز کرد: باید از فرصت سخنرانی‌های ماه محرم برای بیان این اقدامات استفاده شود.

آیت الله اعرافی اضافه کرد: زمانی که مردم یک شهر نسبت به هویت شهر خود مطلع شوند، نسبت به آن عِرق پیدا خواهند کرد و اقدامات بزرگی را رقم خواهند زد.

وی با اشاره به اینکه شهر قم باید الگوساز و الهام بخش باشد، بیان کرد: باتوجه به تمام هویّت‌هایی که مطرح شد، از این شهر انتظار می‌رود که تمام اقدامات را در سطح درجه یک انجام دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه معرفت و حماسه عاشورایی همراه یک دیگر هستند، اظهار داشت: یکی از نشانه‌های هیئت الگو و تراز نشان‌دادن این دو حماسه در کنار یکدیگر است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از هنر و دانش در هیئت بسیار مهم است، عنوان کرد: همچنین فعالیت مستمر و ادامه‌دار نیز بر اجر و ثواب کار نیز اثرگذار است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه باید با ابزارهای جدید شعاع اقدامات در هیئت را توسعه دهیم، مطرح کرد: عاشورا یک مجموعه‌ای است که دین در آن تجلی پیدا کرده است و تمام سعادت بشر در آن موجود است.

وی با اشاره به اینکه هیئت تراز باید این رازهای گوناگون را کشف کند، خاطرنشان کرد: هیئت می‌تواند برای ساختن نسل جدید هرسال تعدادی از نکات عاشورا را برجسته‌تر کند.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه کرامت عاشورایی یکی از نکات برجسته این ایام است، تصریح کرد: عزت، کرامت و عظمت عاشورا از جمله الهام‌های مهمی است که باید در این ایام به دست جوانان برسد.

در ادامه آیت پیمان عضو هیئت امنای هیئت خادم الرضا(ع) نیز در این جلسه با اشاره به اینکه امسال این هیئت برای بیست و هشتمین سال، پرچم اباعبدالله(ع) را برافراشته خواهدکرد، اظهار کرد: از مدت‌ها پیش از ماه محرم، فعالیت خادمین برای آماده‌سازی ورزشگاه شهید حیدریان آغاز شده است.

وی از برخی از هیئت‌های فاخر و قدمت‌دار قم یاد کرد و گفت: یکی از نشانه‌های مقبولیت عمل نزد خداوند، استمرار حرکت است.

عضو هیئت امنای هیئت خادم الرضا(ع) با بیان اینکه این هیئت مخاطبین خارج از کشور نیز دارد، مطرح کرد: گرانی و تورم در سفره اباعبدالله(ع) نتیجه نداشته است و هرسال این مجالس پرشورتر و پررونق‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

همچنین ناطقی مدیر هیئت خادم الرضا(ع) نیز با اشاره به اینکه در سال گذشته پذیرای بیش از ۱۵۰ هزار نفر به صورت حضوری بودیم، عنوان کرد: همچنین در طول دهه نیز میلیون‌ها نفر به صورت مجازی در مراسم عزاداری شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از سال ۷۸ مختصر پذیرایی‌هایی در این هیئت انجام می‌شد، خاطرنشان کرد: در طول کرونا نیز در راستای فرمایش مقام معظم رهبری اقدامات گسترده‌ای در عرصه مواسات و همدلی انجام شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha