دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / گردهمایی طلاب سفیران هدایت قزوین با حضور مدیر حوزه علمیه استان قزوین

 حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت:مبلغین باید فرهنگ ایثار وشهادت و فلسفه کربلا و عاشورا را برای عزاداران به ویژه نسل نوجوان و جوان تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی ظهر امروز در گردهمایی دانش آموختگان و طلاب سفیران هدایت قزوین با موضوع جذب طلاب جدید در حوزه علمیه و همچنین ایام فرا رسیدن ماه محرم گفت: امروز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در تلاش هستند که با زیر سؤال بردن ارزش‌های اسلامی، مکتب اهل بیت(ع) را مورد خدشه قرار دهند، لذا باید هوشیار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان ایران اسلامی ابتدا در تهاجم فرهنگی، کودکان، نوجوانان و جوانان را مورد هدف قرار داده‌اند و امروز نقش خانواده‌ها، روحانیون و ائمه جماعات در این عرصه بسیار خطیر است.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: واقعه قیام عاشورا و رشادت و شهادت طلبی حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایشان در تاریخ همیشه ماندگار و درس آموز است.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) در قالب سخنرانی و خطبه‌ها و نامه‌ها در دعاها و نیایش‌های خود اهداف قیام را به خوبی تبیین کرده و راه را بر هرگونه سوءاستفاده و سوء برداشت بستند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی عنوان کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) در نیایش خود فرمودند (خدایا خودت می‌دانی که بنده برای ریاست و دنیا قیام نکرده بلکه برای اصلاح امور جامعه و زنده نگه داشتن سنت و سیره رسول گرامی اسلام قیام نموده ام) که همین حرف ارزشمند حضرت سید الشهدا بسیار پندآموز و ارزشمند است.

وی ادامه داد: در قیام سید الشهدا(ع) امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز بسیار مورد تأکید قرار گرفته است که وظیفه امروز همه ما این است که بتوانیم این دو فریضه مهم را در جامعه نهادینه کنیم.

وی به مسئله تبلیغ پرداخت و عنوان کرد: پیرامون مسیر تبلیغ باید ابتدا جامعه امروز به خوبی رصد شود و نیازهای مخاطبین مورد شناسایی و ارزیابی قرار بگیرد. همچنین راهکارهایی که در فرآیند تبلیغ لازم و موثر است گردآوری و فراهم گردد.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: با توجه به بیان حضرت امام(ره) که فرموده‌اند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، روحانیت باید امسال از ظرفیت زمانی محرم و صفر با موضوع و محتوای قیام امام حسین(ع) و شهدای کربلا استفاده کرده و بهترین و بیشترین نتیجه را به دست آورد.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی تصریح کرد: بقا و استمرار حوزه‌های علمیه به حضور روحانیت در جامعه است؛ اگر روحانیت در جامعه موج تبلیغی ایجاد نکند و تأثیر تبلیغی نداشته باشد آینده حوزه‌های علمیه به خطر خواهد افتاد. امیدواریم فرهنگ‌سازی‌های دینی ره‌آوردهای مثبتی برای حوزه‌های علمیه داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: بحث تبلیغ همیشه مهم بوده است، زیرا عصاره فعالیت‌های حوزه‌های علمیه بعد از جریان مرجعیت، تبلیغ فرهنگ و آموزه‌های دینی انسان ساز در جامعه خواهد بود.

مبلّغین فلسفه کربلا و روز عاشورا را برای عزاداران تبیین کنند

مبلّغین فلسفه کربلا و روز عاشورا را برای عزاداران تبیین کنند


انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha