دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اربعین

حوزه/ فرماندار بوشهر با توجه به امکان انتقال مفاهیم و فرهنگ در پیاده روی اربعین، گفت: در حوزه فرهنگی جهت انتقال مفاهیم و تمدن سازی در مواکب، لازم است با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اقداماتی انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، نشست مشترک فرماندار بوشهر با موکب داران و مسئولین هیئات مذهبی شهرستان امشب به میزبانی ستاد عتبات عالیات استان بوشهر در سالن اجتماعات فرمانداری بوشهر برگزار شد.

صالح رحیمی فرماندار بوشهر با اشاره به ضرورت مردمی بودن فعالیت مواکب جهت خدمت رسانی به زائرین، اظهار داشت: موکب‌های اربعین نباید وابستگی به کمک‌های دولتی داشته باشند و از ظرفیت‌های مردمی و خیرین استفاده نمایند.

وی افزود: ما نیز در فرمانداری ضمن شناسایی ظرفیت‌های مناسب جهت هر چه بهتر شدن خدمت رسانی به زائرین، از تمامی امکانات استفاده خواهیم نمود.

فرماندار بوشهر با توجه به امکان انتقال مفاهیم و فرهنگ در پیاده روی اربعین، عنوان کرد: در حوزه فرهنگی جهت انتقال مفاهیم و تمدن سازی در مواکب، لازم است با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اقداماتی انجام شود.

رحیمی اضافه کرد: اداره عتبات عالیات استان هر چه سریعتر جهت هماهنگی برای انتقال اقلام مواکب از طریق مرز زمینی اقدام نمایند.

وی خاطرنشان کرد: مواکبی که از شهرستان جهت خدمت رسانی اعزام می‌شوند، هماهنگی‌های لازم را در میان خود انجام دهند تا ظرفیت‌ها به طور کامل شناسایی و به درستی از آن استفاده شود.

در بخش دیگری از جلسه، مسئولین مواکب موضوعات خود نظیر مشکلات در جهت حمل بار تا کشور عراق، موضوع کپسول گاز، فراهم کردن یک مکان جهت فعالیت موکب‌های شهرستان، بحث سرمایشی موکب‌های دارای اسکان، ایجاد موکب فرهنگی در مسیر پیاده روی، پشتیبانی فرهنگی از موکب‌ها، نبود کافی آب معدنی و بحث امکانات لجستیکی را مطرح کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha