یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل نظام در آموزش و پرورش است و باید برای فکر و اندیشه معلمان برنامه جدی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام علی تقوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان در آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل نظام در آموزش و پرورش است، افزود: باید برای فکر و اندیشه این معلمان برنامه جدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اکثر اساتید دانشگاه فرهنگیان، اساتید متعهد و نمونه هستند و جهاد تبیین و معرفی نقاط قوت، دستاوردها و ارزش های جمهوری اسلامی ایران، از وظایف مهم اساتید است، ادامه داد: آذربایجان شرقی بیش از ۴۰۰۰ هزار دانشجو دارد، به جای دانشجو معلمان باید از کلمه معلم استفاده کنیم و بگوییم که این استان بیش از ۴۰۰۰ معلم دارد.

وی با بیان اینکه وظیفه سنگین تهیه نرم افزار تمدن نوین اسلامی برعهده اساتید است، افزود: امروز دانشگاه فرهنگیان در حال اوج گیری است. نگاه ها نسبت به دانشگاه فرهنگیان در حال تغییر و به سمت مثبت شدن است و اگر هر کار مثبتی در دانشگاه فرهنگیان انجام شود و در عین حال نتوانیم دانشجو معلمان در تراز نظام جمهوری اسلامی تربیت کنیم پس توفیقی نیافته ایم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه با داشتن اراده قوی می توان با دشمنان مقابله کرد و امروز معلم قوی و با اراده می‌تواند در برابر هجمه های فرهنگی استعمار و دشمنان ایستادگی کند، افزود: معلم قوی اثر تربیتی بسیار مهمی دارد که نباید این اثر را نادیده گرفت. معلم قوی باید هم خودش قوی باشد و با آشنا کردن دانش آموزان با تمدن اصیل ایرانی اسلامی، هویت ساز باشد و دانش آموزان را تقویت کند وهم اینکه خودش دچار بی هویتی نشود.

وی با اشاره به نگاه ویژه رهبر انقلاب به این دانشگاه، تصریح کرد: بزرگترین سرمایه و افتخار این دانشگاه، نگاه ویژه و عنایت رهبرمعظم انقلاب اسلامی به دانشگاه فرهنگیان است.

وی به اقدامات تحولی در دانشگاه فرهنگیان بعد از روی کار آمدن دولت جدید، اشاره و افزود: با حمایت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران ۱۵۰۰ ردیف هیئت علمی تنها در عرض یک سال برای دانشگاه فرهنگیان ایجاد شده و برای اولین بار جلسه هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان با حضور رئیس جمهور برگزار شد. این یعنی اینکه یکی از از دغدغه ها و اولویت کاری ریاست محترم جمهوری دانشگاه فرهنگیان است.

در این مراسم، دکتر حسین احمدی عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز با حکم سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور به عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی معرفی و از خدمات اسدالله خدیوی قدردانی شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha