شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رئیس مرکز خدمات

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: مباحث بسیار مهمی در حوزه‌ی سیاست‌های کلان، سیاست‌های اجرایی و راهبردهای تبلیغی بیان کردند که اهمیت آن بر هیچکس پوشیده نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین میرمحمدی در جلسه شورای مدیران مرکزخدمات با اشاره به برکات دیدار اخیر مدیران حوزه‌های علمیه، طلاب و مبلغان با رهبر معظم انقلاب گفت: حضرت آقا در این دیدار، مباحث بسیار مهمی در حوزه‌ی سیاست‌های کلان، سیاست‌های اجرایی و راهبردهای تبلیغی بیان کردند که اهمیت آن بر هیچکس پوشیده نیست.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان اهمیت تبلیغ، اظهار داشت: مستحضرید اگر اسلام ناب محمدی صلی الله علیه واله تا این زمان حفظ شده است به خاطر تبلیغ پیامبران، ائمه اطهار و علمای بزرگ بوده و طبیعتا این رسالت باید توسط مبلغین ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های تبلیغ تبیینی و دفاعی بیان کرد: دشمنان اسلام با تبلیغات گسترده‌ و ترفندهای مختلف در مقابل انقلاب اسلامی سعی دارند به اسلام ناب محمدی (ص) ضربه بزنند و طبیعی‌ است که اینجا مسئولیت مبلغان صد چندان می‌شود.

رئیس مرکزخدمات با طرح مسئله ریل‌گذاری صحیح در سیاست‌های تبلیغی گفت: باید شاهد اقدامات عملیاتی و فعال در برنامه ریزی تبلیغی حوزه علمیه باشیم و مسئولان مربوطه در حوزه‌ی تبلیغ همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند در بازنگری و تعیین سیاست‌ها، راهبردها و اقدام بر اساس راهکارهای جهادی و اجرایی، سازماندهی گروه‌های تبلیغی، تامین محتوای غنی به روز و اقناع‌کننده، اقدامی موثر انجام دهند.

وی با اشاره به لزوم حمایت از تشکیل شبکه‌ی اعزام مبلغان مومن، آگاه و آشنا به مسایل روز، بر ضرورت فعال شدن تمام مساجد کشور تاکید نموده و گفت: طبق آمار از هشتاد هزار مسجد، برخی از این مساجد بصورت مطلوب فعال نمی باشد. در حالی که مساجد بهترین مکان و پایگاه تبلیغ اسلام است و متاسفانه ما این موضوع را فراموش کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی در این جلسه که با حضور وبیناری مدیران استانی تشکیل شد، خواستار توجه ویژه به مساجد شد و گفت: درخواست دارم مدیران استانی مرکز در جلسات شورای هماهنگی استانها، بصورت فعالانه وموثر حضور یافته و نسبت به فعال شدن مساجد، تاکید داشته باشند زیرا برخی از اشکالاتی که الان در مباحث اجتماعی و سیاسی در جامعه داریم، بخش عمده آن به خاطر غیرفعال بودن مساجد است و اگر همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، اقدامی نکنیم عملا ضربه‌ خواهیم خورد که جبرانش مشکل است.

رئیس مرکز خدمات با اشاره به لزوم حمایت از مبلغان گفت: یکی دیگر از مباحث ضروری، برنامه‌ریزی برای حمایت مناسب از مبلغان است و باید لااقل حداقل‌ها را برای آنان تامین کرد و این امر نیازمند برنامه‌ای منسجم و عزمی جزم می باشد و امیدواریم که متصدیان و دست اندرکاران مستقیم این امر، عنایت ویژه‌ای نسبت به آن داشته باشند و مرکز خدمات هم انشاءالله وظیفه‌ی خودش میداند که در حمایت از جامعه‌ مبلغان، اقدامات لازم را انجام دهد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha