یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
aliyari2.jpg

حوزه / استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد گفت: عبارت "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا"، باید سرمشق امت اسلامی در مقابل ستمگران کاخ‌نشین و مستکبران غارتگر باشد و در تمام جهان سرلوحه شیعیان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، لیلا علیاری استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) شهرستان پارس‌آباد در آیین عزاداری دهه اول محرم که عصر امروز در این واحد حوزوی برگزار شد، به تشریح فضیلت ماه محرم پرداخت و اظهار داشت: محرم ماهی است که ائمه معصومین(ع) در آن به برپایی مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) و گریه بر ایشان سفارش کرده‌اند.

وی افزود: ماه محرم از آن جهت از ویژگی و جایگاه خاصی برخوردار است که خداوند متعال به واسطه صبر سیدالشهدا(ع) سفره‌هایی برای عزادارانش می‌گستراند و هر چه عزاداران غم و اندوه بیشتری را برای آن امام مظلوم در وجود خود داشته باشند، از رشد و تعالی بیشتری بهره‌مند می‌شوند.

استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) شهرستان پارس آباد، گریه بر مصیبت امام حسین(ع) را دارای ثواب و فضیلت خاصی بیان کرد و گفت: اباعبدالله‌الحسین(ع) مظهر فضیلت و اعتقادات ما شیعیان است و ما به‌خاطر فقدان ابن فضائل اشک می‌ریزیم.

علیاری به تبیین جنبه‌ سیاسی مجالس سالار شهیدان پرداخت و اظهار کرد: ائمه معصومین(ع) و در رأس آنها امام حسین(ع) با دید الهی که داشتند، هدفشان بسیج و یکپارچه شدن مسلمانان بود تا در مقابل اجانب و دشمنان آسیب‌پذیر نباشند.

وی خاطرنشان کرد: عبارت "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا"، باید سرمشق امت اسلامی در مقابل ستمگران کاخ‌نشین و مستکبران غارتگر باشد و در تمام جهان سرلوحه شیعیان قرار گیرد.

"کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا"، سرمشق امت اسلامی باشد

"کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا"، سرمشق امت اسلامی باشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha