یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدرسه تابستانی حرم مطهر رضوی

حوزه/ مسئول کمیته آموزش مدرسه تابستانه از تقاضا و ثبت نام اولیه هزار و یکصد نفر طلبه در طرح مدرسه تابستانی حرم مطهر رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام آقایی زاده، با اشاره به اینکه طرح مدرسه تابستانی حرم مطهر رضوی از ۱۴ مرداد ماه به مدت ۱۲ روز در قالب سه مدرسه فقه و اصول، مدرسه کلام و فلسفه و مدرسه ادبیات و تفسیر در جوار مضجع شریف رضوی برگزار می‌شود، اظهار کرد: تاکنون حدود هزار و صد نفر ثبت نام اولیه را انجام داده‌اند و از این تعداد حدودا ۹۶۰ نفر اطلاعات تکمیلی خود را جهت اخذ تاییدیه ثبت نام نهایی به مدیریت اساتید و نخبگان حوزه علمیه خراسان ارسال کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ظرفیت حضور در این مدارس محدود بوده و اولویت با اساتید و نخبگان حوزوی است طبق بررسی‌های صورت گرفته، مدارک ۵۷۵ متقاضی واجد الشرایط در این اعتکاف علمی تایید اولیه شده که به تفکیک ۲۵۲ طلبه در مدرسه فقه و اصول، ۱۳۶ متقاضی در کلام و فلسفه و ۱۸۹ داوطلب در مدرسه ادبیات و تفسیر پذیرفته شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۷۵ نفر از افراد واجد شرایط، طلاب نخبه و اساتید خواهر هستند.

عضو کارگروه مدرسه تابستانه «دارالعلم» حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه خراسان رضوی، شمالی و جنوبی را در این اعتکاف علمی بسیار پررنگ دانست و گفت: اکثر متقاضیان این طرح علمی از استان های خراسان بزرگ هستند و ۱۱۳ نفر از طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه قم و اصفهان می باشند. در این طرح تابستانه شاهد حضور ۱۱ نفر از طلاب غیرایرانی هم هستیم.

این خبر حاکی است، طرح دارالعلم و مدرسه تابستانی طلاب منتخب کشور طی دو هفته از ۱۴ تا ۲۶ مرداد پیش رو، با همکاری حوزه علمیه خراسان و آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

این طرح با تدبیر تولیت آستان قدس رضوی و مدیر حوزه علمیه خراسان شکل گرفته و این هدف را دنبال می کند که فعالیت ها، دروس حوزه علمیه و آمد و شد درسی و مباحثات علما و طلاب همچون گذشته در حرم مطهر رونق یابد. از این رو با برنامه هایی که در این زمینه طراحی شده، بنا هست در این جهت گام های موثری برداشته شود که طرح مدرسه تابستانه و اعتکاف علمی طلاب حوزه های علمیه در حرم مطهر رضوی از جمله آن است و قرار است اساتید و طلاب منتخب حوزه های علمیه سراسر کشور طی دو هفته در سه مدرسه علمی؛ شامل فقه و اصول، کلام و فلسفه و ادبیات و تفسیر حضور یابند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha