شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام‌جمعه سلفچگان

حوزه/ امام جمعه سلفچگان با بیان این که پیام عاشورا فداکاری برای حفظ دین است، گفت: در راه حفظ دین، قرآن و اخلاق، همه باید در یک میدان قرار بگیریم و با فساد و بی‌عدالتی مبارزه کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت الاسلام غروی در خطبه های امروز نماز جمعه شهر سلفچگان اظهار داشت: ماه_محرم یکی از مهم‌ترین وجوه امتیاز جامعه شیعه بر دیگر جوامع مسلمان است و ملت حسینی ایران، نعمت محرم و مجالس معنویت افزای آن را قدردان و شکرگزار است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی و عزت و اقتدار امروز ما مرهون تمسک به معارف عاشورایی است و تا زمانی که در مسیر پر افتخار حسینی گام بر می‌داریم، سربلندی و سعادت همنشین ماست.

حجت الاسلام غروی تصریح کرد: توجه به سیره بزرگان، توصیه‌های رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید و همچنین رعایت احکام و الزامات مجالس اهل بیت(ع) به پر شورتر شدن این مجالس و تکثیر و ترویج شعائر الله بیش از پیش کمک می‌کند، شایسته است آداب عزاداری و ادب حضور در مجالس اهل بیت(ع) در تمام شئون رعایت شود.

وی ادامه داد: در مجالس مراثی و خطابه، بیان معارف اسلامی و شرح مظلومیت‌های حضرت سید الشهداء -علیه السلام-، عواطفِ مستمعین را جوشان خواهد کرد و آنان را برای کسب فیوض مهیا می کند. لذا باید از سخنان سست، بی سند و اختلاف انگیز در این مجالس اجتناب شود، تا در کنار شور و احساس حسینی، فلسفه واقعی عزاداری ها تشریح و زمینه افزایش ایمان و تقویت باورهای دینی فراهم شود.

پیام عاشورا فداکاری برای حفظ دین است

حجت الاسلام غروی تصریح کرد: در راه حفظ دین، قرآن و اخلاق، همه باید در یک میدان قرار بگیریم و با فساد و بی‌عدالتی مبارزه کنیم. اقدام مسئولانه و مؤمنانه اقشار مختلف مردمی در راستای امر_به_معروف و نهی از منکر برای صیانت از ارزش_های_دینی و مطالبه‌ی حفظ و ترویج عفاف_و_حجاب نشان داد؛ روح غیرت و عفت در جامعه ما بیدار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha