دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
برگزاری مراسم شب ششم محرم در مرکز اسلامی مسکو

حوزه/ مراسم عزاداری شب ششم محرم با حضور ارادتمندان مکتب اباعبدالله الحسین (ع) با تلاوت آیات قرآن کریم و قرائت زیارت عاشورا و مداحی ذاکرین اهل بیت(ع) در مرکز اسلامی مسکو برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، مراسم عزاداری شب ششم محرم با حضور ارادتمندان مکتب اباعبدالله الحسین علیه‌السلام با تلاوت آیات قرآن کریم و قرائت زیارت عاشورا و مداحی ذاکرین اهل بیت(ع) در مرکز اسلامی مسکو برگزار شد.

در سخنرانی مجلس شب ششم محرم ۱۴۴۵ حجت الاسلام والمسلمین قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی با اشاره به موضوع زیارت مزار مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) توسط جابر در نخسین اربعین شهادت ایشان ابراز داشت: جابر از پیامبر شنیده بود «هر کسی که دوست داشته باشد قومی را با آن‌ها محشور می‌شود و هر کسی که عمل قومی را دوست داشته باشد با عمل آن‌ها شریک است». طبق این روایت امروزه محبین امام حسین(ع) هم به واسطه محبتشان در ثواب یاران امام حسین (ع) شریک هستند.

برگزاری مراسم شب ششم محرم در مرکز اسلامی مسکو


علی میرزا باقرزاده دیگر سخنران این مراسم در صحبت‌هایی به زبان روسی به بیان ضرورت ادای مناسک دینی پرداخت و خاطرنشان ساخت: اگر فردی مرگ را باور دارد، باید در ادای دیون مالی دقت کافی داشته و در وصیتنامه خود هم قید نماید.

پس از اتمام سخنرانی‌های روسی و آذری، نوای گرم مداحان اهل بیت(ع) و سینه‌زنی عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) زینت بخش ششمین شب از مجالس دهه اول محرم در مرکز اسلامی مسکو بود.

اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام و المسلمین بخت‌آور، مدیر مرکز اسلامی مسکو پایان‌بخش مراسم امشب بود.

برگزاری مراسم شب ششم محرم در مرکز اسلامی مسکو

برگزاری مراسم شب ششم محرم در مرکز اسلامی مسکو

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha