یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ بازدید مدیر حوزه علمیه خواهران از مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه

حوزه/ حوزه خواهران قرارگاه تبلیغی با حدود ۷۰ هزار طلبه دانش آموخته دارد که در عرصه کنشگری فعال با محوریت مدارس توسط طلاب خواهر و در قالب ها و فضاهایی مثل مساجد هیئت ها، مدارس و... انجام وظیفه می نمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین فاضل در دیدار حجت الاسلام والمسلمین پورامینی رئیس مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات ( حوزه های علمیه)، ضمن تأکید بر سخنان و فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با طلاب و مبلغین حوزه های علمیه، گفت: طبق فرمایشات رهبری، به دنبال درجه اول قرار دادن تبلیغ هستیم، ولی باید شتابزده عمل نکنیم، دیدگاه ما باید اصلاح شود چراکه نگاه دنیا به حوزه های علمیه است.

وی افزود: چشاندن ذائقه مردم با عدالت وظیفه ماست، امروز ما به تنهای توانایی مقابله با کفر را نداریم و لازم است با هم افزایی نهادهای مرتبط حرکت کنیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران در ادامه ضمن اهمیت طرح و بررسی موضوع حجاب در این زمان، اذعان داشت: در زمینه عفاف و حجاب کارهای خوبی را انجام داده ایم که باید ادامه دار باشد، چرا که ما متعهد هستیم مسائل مربوط به بانوان را انجام دهیم؛ هم افزایی دو جانبه حوزه خواهران و مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات با تسریع و تعجیل کمکی باشد برای پاسخ به شبهات در موضوعات مختلف نظیر شبهات زن و خانواده.

در ادامه دیدار حجت الاسلام والمسلمین رجبی نیز با بیان این نکته که برخی نهادها کارهای پاسخگویی انجام می دهند ولی در مرحله مطالعه و پژوهش باقی می مانند گفت: مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات ( حوزه های علمیه) را دارای ظرفیت مغتنمی برای فعالیتهای پژوهشی در زمینه پاسخگویی به شبهات است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران بیان داشت: در کل کشور مبلغان حوزه خواهران فعالیت های خوبی را در زمینه های فرهنگی تبلیغی دارند که عمده این فعالیتها در معاونت فرهنگی تبلیغی انجام می گیرد.

وی بیان کرد: حوزه خواهران قرارگاه تبلیغی با حدود ۷۰ هزار طلبه دانش آموخته دارد که در عرصه کنشگری فعال با محوریت مدارس توسط طلاب خواهر و در قالب ها و فضاهایی مثل مساجد هیئت ها، مدارس و ... انجام وظیفه می نمایند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران یادآور شد: این قرارگاه می تواند با مجموعه پاسخکده های استانی مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات ( حوزه های علمیه) همکاری خوبی داشته باشند.

وی در پایان ضمن بیان این نکته که حوزه خواهران آمادگی مشارکت در برنامه های همسو با این مرکز را دارد عنوان نمود: در زمینه برگزاری مدارس شبهه پژوهی نیز این آمادگی را داریم در موضوعاتی نظیر کارآمدی نظام و زن و خانواده و موارد مشابه به صورت مشارکتی ورود نماییم.

در ادامه حجت الاسلام زراعتی رئیس اداره آموزش و توانمندسازی حوزه خواهران پیشنهاد داد که در صورت امکان فراوانی پاسخ به شبهات با نگاه جنسیت بانوان در اختیار حوزه خواهران قرار گیرد همچنین اعلام آمادگی نمود دوره های آموزشی روش پاسخگویی به شبهات را با مشارکت این مرکز انجام دهند.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین پورامینی، گزارشی اجمالی از فعالیت های مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات( حوزه های علمیه) ارائه نمود.

وی در ادامه ضمن بیان سخن مقام معظم رهبری که بیان کرده اند"دشمن هم در فرم و هم در محتوا متحول شده است" گفت: ما هم باید با هم افزایی مراکز مرتبط دغدغه های ایشان را پیگیر باشیم.

مدیر مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات( حوزه های علمیه) در پایان آمادگی این مرکز در جهت مشارکت در برگزاری دوره های پاسخگویی با سه ظرفیت موجود مدارس شبهه پژوهی، روش های پاسخگویی و پاسخکده های دینی اعلام نمود.

لازم به ذکر است: در پایان این جلسه مقرر گردید بندهای فوق الذکر در قالب توافقنامه از ناحیه مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات( حوزه های علمیه) آماده و جهت تأیید نهایی به معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران ارسال گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha