یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام عیسی رنجبر گفت: مدرسه فکری و مکتب امام حسین(ع) به وسعت تاریخ است که به همه جهانیان درس های زیادی آموخته که در هیچ دانشگاه و مدرسه‌ای تدریس نشده است، از این رو راه و منش سید الشهدا، امروزه الگوی برای مبارزات ملت‌های آزاده جهان شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام عیسی رنجبر در آیین سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش که به همت هیئت رزمندگان اسلام شبستر در مسجد جامع این شهر برگزار شد، گفت: عاشورا در راستای تاریخ همواره به عنوان یک نهضت و مکتب انسان ساز و سازنده، الهام بخش حرکت‌ها و قیام‌های ظلم‌ستیز، طاغوت‌شکن و آزادی خواهانه در اقصی نقاط جهان بوده و اکنون نیز پتانسیل عظیمی برای بسیج توده های مردمی در راستای ایثار و فداکاری برای برافراشتن پرچم حریت و آزادی دارد.

استاد حوزه علمیه شبستر افزود: شهادت و ایثار از برترین واژه های فرهنگ اسلامی و از مقدّس ترین مفاهیم معارف الهی و اوج کمال انسان است، آنگاه که انسان تمام هستی خود را یکجا نثار معبود می کند و این فرهنگ پاکبازی و دفاع از آرمان های مقدس در مکتب سید الشهدا تبلور می یابد.

وی بیان کرد: مدرسه فکری و مکتب امام حسین(ع) به وسعت تاریخ است که به همه جهانیان درس های زیادی آموخته که در هیچ دانشگاه و مدرسه‌ای تدریس نشده است، از این رو راه و منش سید الشهدا، امروزه الگوی برای مبارزات ملت‌های آزاده جهان شده است.

استاد حوزه علمیه شبستر ادامه داد: بدون شک درس های نهضت حسینی آن قدر شور انگیز، متنوع و فروان است که هنوز با گذشت چندین قرن هر روز و هر دم هم بر جلوه و شور آن افزوده می شود، چرا که استاد این مدرسه و مکتب امام حسین(ع) است و درس های آن ایمان، ایثار، عزت، آزادگی، عشق به خدا، شجاعت، عمل به تکلیف است.

وی در پایان گفت: باید از فرصت ماه محرم نهایت استفاده را کرد چراکه امروز عشق امام حسین(ع) منحصر به مردمان خاصی نیست و همه جوامع بشری امروز نسبت به سیدالشهدا(ع) عرض ارادت می‌کنند و در عشق به امام حسین(ع) شریک هستند. اربعین و راهپیمایی عظیم حسینی نمادی از این عشق فراگیر و مقدس است که به پهنای تاریخ بشریت دوام و قوام می‌یابد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha