شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام مهدی غروی امام جمعه سلفچگان

حوزه/ امام جمعه سلفچگان استان قم گفت: تقارن زمانی روز جمعه و روز عاشورا در تقویم قمری، در تقویم کشور نیز روز جمعه این هفته را به عنوان روز احیای نماز جمعه نام‌گذاری کرده‌اند.

حجت‌الاسلام مهدی غروی امام جمعه سلفچگان استان قم در گفتگو با خبرگزاری حوزه با اشاره به تقارن نماز جمعه این هفته و روز عاشورا، اظهار کرد: نماز جمعه و عاشورا از افتخارات امت اسلام هستند؛ در حدیث قدسی ده مورد از دلایل برتری امت اسلام بر سایر امت‌ها ذکر شده که دو مورد آن‌ها نماز جمعه و عاشورا معرفی شدند.

وی افزود: تلاقی دو ایام الله برای شیعیان خالی از لطف نیست، چرا که در روایات از روز جمعه و روز عاشورا به عنوان روزهای ظهور امام زمان(عج) یاد شده است.

امام جمعه سلفچگان با اشاره به احادیث ائمه در خصوص این دو روز خاطرنشان کرد: امام باقر(علیه السلام) در حدیثی می‌فرمایند یظهرالمهدی(علیه السلام) فی یوم عاشورا یعنی حضرت مهدی(عج) در روز عاشورا ظهور می‌کند همچنین امام صادق(علیه السلام) نیز می‌فرمایند یَخرُجُ قائِمُنا أهَلَ البَیتِ یَومَ الجُمُعَةِ، یعنی قائم ما، خاندان پیامبر روز جمعه قیام می‌کند.

حجت‌الاسلام غروی در ادامه گفت: علاوه بر تقارن زمانی این دو روز در تقویم قمری، در تقویم کشور نیز روز جمعه این هفته را به عنوان روز احیا نماز جمعه نام‌گذاری کرده‌اند.

امام جمعه سلفچگان خاطرنشان کرد: روایت است حضرت موسی(علیه السلام) در مناجاتی به درگاه خداوند متعال فرمودند چرا امت محمد(ص) من را بر دیگر امت‌ها برتری داده‌اید، خداوند فرمود به ده دلیل آن‌ها را برتری دادم نماز، روزه، زکات، حج، جهاد، نمازجمعه، ‌نمازجماعت، قرآن، علم و عاشورا.

وی عنوان کرد: حضرت موسی(علیه السلام) پرسید عاشورا چیست، خداوند فرمودند گریستن بر نواده محمد(ص) و سوگواری برای مصیبت وارده بر او؛ هیچ بنده ای نیست که بر فرزند مصطفی(علیه السلام) بگرید مگر آنکه بهشت بر او واجب شود و در آن پایدار بماند.

حجت‌الاسلام غروی در پایان اشاره کرد: هیچ بنده‌ای نیست که در راه محبت پسر دختر پیامبر(ص) از مال خود طعامی دهد یا مالی خرج کند مگر آنکه در همان دنیا به او برکت می‌دهم. یک درهم آن را به هفتاد درهم افزون می‌سازم و در بهشت به سلامت زندگی می‌کند و گناهانش آمرزیده می‌شود همچنین خداوند می‌فرماید قسم به عزت و جلال خودم هیچ مرد یا زنی نیست که در روز عاشورا و حتی غیر عاشورا یک قطره اشک برای اباعبدالله حسین(علیه السلام) بگرید مگر آنکه اجر صد شهید را برایش می‌نویسم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha