پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
جاوید.jpg

معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمةالزهرا(سلام‌الله‌علیها) نمین مجالس عزاداری سالار شهیدان را بهترین بستر برای تضمین سلامت معنوی جامعه بیان کرد و تلاش در جهت جذب جوانان به محافل حسینی با هدف تثبیت عقایدها را ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، سمیه جاوید معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمةالزهرا(س) شهرستان نمین در آیین عزاداری دهه اول محرم که پیش از ظهر امروز در این واحد حوزوی برگزار شد، گفت: ولایت و امامت نعمت بزرگی بر جهان اسلام است و حیات و ممات و عاقبت به خیری انسان در پذیرش ولایت و تعمیق باورهای دینی می‌باشد.

وی اظهار کرد: گریه و مرثیه‌سرایی بر سیدالشهدا(ع) بایستی از روی محبت و معرفت به اهداف حماسه حسینی باشد نه اینکه از روی ترحم و عدم آگاهی از حقیقت قیام عاشورا، چراکه گریه خالصانه بر سالار شهیدان آب حیاتی برای تداوم نسل حسینی است.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمةالزهرا(س) نمین بیان کرد: خلوص نیت اثر ویژه‌ای در رسیدن انسان به مقصد متعالی دارد همانطور که تاریخ گواهی روشن بر نیت قلبی انسان‌ها است که چگونه مسیر زندگی آنها با ثبات قدم و ایمان قلبی متحول شده و در کارزار زندگی به سرمنزل نهایی رسیده‌اند.

جاوید، عزاداری خالصانه در ماه محرم را ادای تکلیف نسبت به اهداف سیدالشهدا(ع) دانست و تصریح کرد: مجالس سوگواری برای سالار شهیدان مناسب‌ترین بستر برای تضمین سلامت معنوی جامعه است و تلاش در جهت جذب جوانان به محافل حسینی با هدف تثبیت عقایدها در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) لازم و ضروری می‌باشد.

وی تصریح کرد: مجلس عزای حسینی چراغی فروزان بر قلب‌های سوخته عاشقان مکتب آن حضرت است که سالانه در تمام دنیا برای عرض ارادت به ساحت مقدس اباعبدالله‌الحسین(ع) با سیاه‌پوش ساختن شهر و مکان زندگی‌شان پرچم اسلام را زنده نگه می‌دارند و همین عزاداری‌ها آب حیاتی بر روح و روان وجود مقدس سالار شهیدان است.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمةالزهرا(س) گفت: هدف از عزاداری امام حسین(ع) تبیین اهمیت ولایت‌پذیری است و تبیین ولایت حسینی زنده نگه‌داشتن مقام و سیره شهدا می‌باشد که تنها هدفشان حفظ ارزش‌ها و باورهای اسلامی بود.

عزاداری سیدالشهدا(ع) سلامت معنوی جامعه را تضمین می‌کند

عزاداری سیدالشهدا(ع) سلامت معنوی جامعه را تضمین می‌کند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha