شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شب سوم روضه فاطمیه هیئت رزمندگان استان اصفهان

حوزه / کارشناس دینی گفت: محبت ائمه اطهار(ع) است که ما را نجات می‌دهد و به ما توفیق توبه می‌دهد و این محبت اهل بیت(ع) است که ایمان ما را تکمیل و مرگ ما را به شهادت تبدیل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری شب گذشته در مراسم سوگواری محرم در آستان مقدس حرم حضرت زینب خواهر امام رضا(ع) در اصفهان، با تأکید بر اهمیت محبت اهل بیت(ع)، اظهار داشت: محبت ائمه اطهار(ع) است که ما را نجات می‌دهد و به ما توفیق توبه می‌دهد و این محبت اهل بیت(ع) است که ایمان ما را تکمیل و مرگ ما را به شهادت تبدیل می‌کند.

استاد حوزه علمیه، با اشاره به درس‌های مکتب محرم، افزود: در این کلاس کسی که امام حسین(ع) را دوست دارد، گناه را دوست ندارد و در حقیقت به تولی و تبری اعتقاد دارد، همچنین اسیر حرف مردم نیست و از سرزنش مردم نمی‌هراسد.

وی سومین درس در کلاس محبت به اهل بیت(ع) را با اشاره به آیه ۲۴ سوره توبه تبیین کرد و گفت: براساس این آیه باید خانواده خود را دوست بداریم، اما نباید آنقدر به آنها وابسته شویم که نتوانیم در راه خدا آنها را قربانی کنیم.

وی با تأکید بر لزوم لبیک به فرمان امام(ع) آنگاه که می‌فرماید «هل من ناصر ینصرنی» ادامه داد: وقتی دین اسلام در خطر است، باید به جای تابع نظر خانواده و پدر و مادر، تابع دین بود.

این کارشناس مذهبی، با بیان اینکه احترام به پدر و مادر احترام واجب است اما جهاد در راه خدا بر آن اولویت دارد، اظهار کرد: همچنین در انتخاب بین خواسته فرزندان و دین خدا، باید دین پروردگار را انتخاب کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری، تصریح کرد: امام حسین(ع) فرزندانش را بسیار دوست داشت، اما چون دین خدا در خطر بود، حضرت علی اکبر(ع) و حضرت علی اصغر(ع) را در راه خدا قربانی کرد.

وی اضافه کرد: برادر، خواهر و همسر را باید دوست داشت، اما نباید آنقدر به آنها دل ببندیم که بر دین خدا ترجیح دهیم، همچنین دوست داشتن قوم و خویش پسندیده است، اما دین خدا در اولویت است، در مدینه خیلی‌ها به خاطر قوم خود، امام حسین(ع) را یاری نکردند.

این استاد حوزه علمیه به تشریح آیه ۲۴ سوره توبه پرداخت و گفت: انسان باید اموالش را دوست بدارد، اما خداوند دستور داده مسلمان باید خمس و زکات هم بپردازد و انفاق را فراموش نکند، پس تجارت و کاسبی نباید مانع انجام فرمان خدا شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: محبت زیاد به تجارت و کسب، باعث می‌شود فرد نماز اول وقت را رها کند، به جهاد نرود و در مکان‌هایی که باید شرکت کند، حضور نیابد، پس آنقدر وابسته خانواده، مال و تجارت نباشیم که مانع انجام تکلیف شود.

وی با بیان اینکه گرچه باید خانه‌های خود را دوست بداریم اما اگر نیاز بود، حتی خانه و کاشانه خود را باید برای اسلام فدا کنیم، یادآور شد: در دوران پیامبر(ص)، انصار خانه‌های خود را با مهاجران در مدینه تقسیم کردند و دل بسته به آن نبودند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha