شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه شبانکاره

حوزه/ حجت الاسلام پردل گفت: عزاداری محرم فقط سینه زنی و عزاداری و روضه و گریه نیست بلکه باید حادثه تلخ کربلا برای جوانان و نوجوانان تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمد پردل امام جمعه بخش شبانکاره عصر امروز در جمع مردم عزادار روستای چهل زرعی عرب گفت: علت به وجود آمدن حادثه تلخ و جانسوز کربلا عدم توجه به دو واجب فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر است که ریشه در فراموشی واقعه غدیر دارد.

وی افزود: اگر حادثه غدیر تبیین و تبلیغ و روشنگری می شد امیرالمومنین علی علیه السلام را مجبور به خانه نشینی نمی کردند آن هم نه یکی دو سال بلکه ۲۵ سال و بعد از آن فرزندش امام حسن مجتبی علیه السلام را تنها نمی گذاشتند و شهیدش نمی کردند و سپس حادثه دلخراش ، جانکاه و جانگداز و تلخ کربلا رخ نمی داد.

امام جمعه شبانکاره ابراز داشت: همه اینها ریشه در فراموش کردن دو واجب بزرگ الهی امر به معروف و نهی از منکر است؛ در واقع خود حضرت هدف از قیامش را اصلاح امت جدش و امر به معروف و نهی از منکر می داند.

حجت الاسلام پردل گفت: در حال حاضر هم متاسفانه این دو واجب بزرگ مغفول و مظلوم واقع شده اند. عزاداری محرم فقط سینه زنی و عزاداری و روضه و گریه نیست بلکه باید حادثه تلخ کربلا مخصوصاً برای جوانان و نوجوانان عزیز تبیین شود.

وی با بیان اینکه اصل برپایی عزای سید الشهدا(ع) باید تبیین و روشنگری واقعه عاشورا باشد، گفت: امام حسین علیه السلام احتیاج به گریه و عزاداری ما ندارد بلکه ظلمی که به امام و یارانش شد دل انسان را به درد می آورد و اشک هر انسانی را در می آورد و آن ظلم باید تبیین شود که یزید کی بود، چکار می کرد، چه هدفی داشت؟

امام جمعه شبانکاره اظهار کرد: مردم از عملکرد یزید و کارها و بی بند و باری های او به ستوه آمده بودند به همین خاطر از امام حسین علیه السلام دعوت کردند که آنها را از دست یزید پلید نجات دهد که در واقع حضرت با قیام خود و پیروزی خون بر شمشیر و تقدیم جان خود و ۷۲ تن ‌از یاران باوفایش این پیروزی بزرگ را رقم زد که در همیشه تاریخ ماندگار شد و این نهضت همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha